عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
رئیس پژوهشکده حج و زیارت:
رئیس پژوهشکده حج و زیارت معتقد است آثار فرهنگی حج به اندازه ای است که می تواند اثرات تبلیغات منفی علیه مسلمانان را از بین ببرد.
عقیق:حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با برنامه میقات؛ ویژه برنامه حج تمتع رادیو گفت و گو درباره جایگاه فرهنگ گفت: اندیشمندان مختلف فرهنگ را یک مقوله اصلی در جامعه می دانند. جامعه از افرادی با افکار، سلایق، اندیشه ها و علایق مختلف تشکیل شده است. این فرهنگ است که می تواند افراد مختلف را به هم نزدیک کند و هویت یک جامعه را به وجود بیاورد.

او تصریح کرد: اگر به فرهنگ بی توجه باشیم و هویت خود را نادیده بگیریم، در دنیای متکثر امروز هویتی نخواهیم داشت. نبود هویت نه تنها جلوی پیشرفت یک جامعه را می گیرد بلکه به آن آسیب هم می زند.

حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی افزود: ویژگی فرهنگی حج در ابعاد مختلف قابل بررسی است. برای مثال وهابیون در عربستان علیه مسلمانان و به خصوص شیعیان تبلیغات منفی فراوانی انجام می دهند. موسم حج فرصت خوبی است تا مسلمانان کنار یکدیگر جمع شوند و قرآن هایی را تلاوت کنند که در ایران بدون هیچ تحریفی به چاپ می رسند. کارهایی از این دست اتهاماتی را که به شیعیان در تحریف قرآن نسبت داده می شود از بین می برد.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مسلمانان بیش از ۷۲ کشور در حج حضور می یابند. این فرصت بسیار خوبی است تا مسلمانان جهان با ارزش های مسلمانان دیگر کشورها آشنا شوند و معضلات و مشکلات آنان را بشناسند. در دین مبین اسلام کسانی که به اسلام اعتقاد دارند به عنوان امت شناخته می شوند و باید نسبت به سرنوشت یکدیگر حساس باشند.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین