عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
ویژه برنامه‌های دهه کرامت از مجموعه برنامه‌های «جشنواره تابستانی تهران» سازمان فرهنگی هنری است که با عنوان «رأفت کریمانه» از ۳ تا ۱۳ مرداد در مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار می‌شود.
عقیق:سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه19 و دبیر ویژه برنامه‌های دهه کرامت سازمان فرهنگی هنری با اشاره به تاکید ستاد کشوری دهه کرامت بر شعار «در شادی اهل بیت شاد باشیم» گفت: بر این اساس رویکرد سازمان فرهنگی هنری در اجرای برنامه‌های دهه کرامت ایجاد فضایی شاد با الهام از آموزه‌های رضوی است.

همان‌طور که در تقویم‌ آمده است با ولادت حضرت معصومه(س) در روز 3 مرداد، دهه کرامت آغاز می‌شود. سعید رنجبریان در اشاره به ویژه برنامه‌های متعددی که برای این دهه تدارک دیده شده است، گفت: همه برنامه‌های دهه کرامت سازمان فرهنگی هنری با عنوان «رافت کریمانه» و با محوریت شخصیت‌های ویژه و بزرگوار امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و تعظیم شعائر دینی، توسعه و نشر فرهنگی رضوی اجرا می‌شود.

به گفته رنجبریان، به مناسبت تولد حضرت معصومه(س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت جشن تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه دهه کرامت از 3 مرداد آغاز می‌شود و تا 13 مرداد ادامه خواهد داشت، گفت: این مجموعه برنامه‌ها با رویکرد کمک به ضعیفان و نیازمندان و براساس صفت والای «معین الضعفا»ی امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) طراحی شده است. هدف کلی از اجرای این برنامه‌ها تعمیق ارتباط با امامت و ولایت، ارتقای شناخت مردم در زمینه‌ نقش امامت حضرت امام رضا(ع) در تقویت تشیع در ایران اسلامی و تکریم زندگی است که در اجرای برنامه‌ها تمامی مناطق 22گانه، فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ مشارکت دارند.

رنجبریان از برپایی فرهنگ‌سرای زیارت در فرودگاه مهرآباد از روز دوم یعنی چهار مرداد تا پایان دهه کرامت خبر داد و افزود: فرهنگ‌سرای زیارت با هدف ترویج فرهنگ‌رضوی برپا می‌شود که با حضور غرفه‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری همچون؛ اجرای نمایش و موسیقی سنتی خراسانی، شعرخوانی آیینی، مسابقه کتاب خوانی و.... یادآور ولادت امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی برای مسافران مشهد و دیگر شهر‌ها باشد. همچنین سه روز آخر دهه کرامت یعنی از دهم تا سیزدهم مرداد در عوارضی تهران- قم، فرهنگ‌سرای زیارت برپا می‌شود.

«زیر سایه خورشید» از عناوین دیگر ویژه‌برنامه‌های این دهه است که سعید رنجبریان در این باره توضیح داد: خادمان رضوی با هماهنگی مدیران فرهنگی هنری مناطق 22گانه تهران در بیمارستان‌ها و کهریزک با پرچم متبرک حرم مطهر رضوی حضور پیدا می‌کنند.

دبیر ویژه برنامه‌های دهه کرامت در معرفی دیگر برنامه‌ها گفت: نمایشگاه عکس «هشت» از سوم تا سیزده مرداد در باغ موزه قصر برپاست. همچنین در این 10 روز در میدان امام حسین(ع) قبل از نماز مغرب و عشا جشن برگزار می‌شود. اجرای سرود‌های دانش‌آموزی و خواندن صلوات خاصه امام رضا(ع) در ایستگاه‌های مترو، توزیع محصولات ویژه فرهنگی شامل بازخوانی شعر‌های قدیمی در مدح امام رضا(ع) با عنوان «هشتمین سلوک» از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

سعید رنجبریان در ادامه معرفی برنامه‌های دهه کرامت گفت: غبار روبی امام‌زاده‌های تهران با هماهنگی مدیریت فرهنگی‌هنری مناطق 22گانه تهران، 7 مرداد برگزار می‌شود. همچنین اختتامیه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» 10 مرداد در فرهنگ‌سرای انقلاب برگزار می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه «خادمین شمس» 11 مرداد در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود که در این برنامه از خادمان حرم امام رضا (ع)، خواننده و شاعرانی که در مدح اهل بیت ترانه خوانده و سروده‌اند، تقدیر می‌شود. «شب شعر حریم آهو»  12 مرداد با حضور شاعران پیشکسوت و جوان در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

سعید رنجبریان در پایان از اعلام فراخوان «نذر شعر» از سوی فرهنگ‌سرای شفق در دهه کرامت خبر داد و گفت: در این جشنواره شاعران می‌توانند آثار خود را با موضوع امام رضا(ع) برای دبیر خانه ارسال کنند که در نهایت مانند سال گذشته آثار برگزیده در یک کتاب منتشر می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین