عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۴۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
از امروز؛
طرح تعرفه تلفن همراه «اذان» برای مسلمانان در تاتارستان از نوزدهم جولای راه اندازی می شود.
عقیق:کنفرانس مطبوعاتی مربوط به تحقق پروژه های مشترک اداره  دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان و شرکت «Таттелеком » برگزار شد و در گزارشی که  رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه از این کنفرانس در اختیار ما قرار داده است، اعلام شد: از دهم ماه جولای طرح تعرفه «اذان» مخصوص مسلمانان در تاتارستان راه اندازی می شود.

گفته می شود که این طرح به مناسبت دویست و مین سالروز تولد شهاب الدین مرجانی راه اندازی می شود، که در سال ۲۰۱۸ به طور گسترده و با شکوه برگزار خواهد شد. از جمله برنامه های این طرح می توان به زنگ هشدار زمان نماز، مناجات، یاد آوری اوقات و مناسبت های مهم تقویم مسلمانان و همچنین پیام هایی حاوی احادیث و پیام های تبریک از طرف مفتیات تاتارستان، اشاره کرد.

این تعرفه از نوزدهم جولای راه اندازی می شود و سیم کارت های مخصوص این طرح از اواخر همان ماه به فروش می رسد. لازم به ذکر است که این تعرفه بسیار ارزان بوده و به ازای هر روز استفاده ۹  روبل از حساب مشترک کم می شود. این طرح همچنین شامل، اینترنت نامحدود رایگان، تماس درون شبکه نامحدود و ده دقیقه مکالمه رایگان با اپراتورهای دیگر می باشد.

قیمت ویژه برای تماس با عربستان سعودی نیز به میزان ده روبل برای هر دقیقه اجرا می شود. یکی دیگر از پروژه های مشترک اداره  دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان با این شرکت راه اندازی کانال رادیو و تلویزیون «حضور تی وی» است که اواخر سال جاری به انجام می رسد.

کمیل حضرت سمیعولین مفتی جمهوری تاتارستان ابراز داشت: برگزاری فعالیت پیشگیرانه و روشنگرانه در مراکز آموزشی و مساجد کافی نیست. مسلمانان روسیه به اطلاعات صحیح  و موثق از اسلام نیازمند هستند. در این راستا می بایست  کانال مرتبط و مخصوص راه اندازی شود.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین