عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
محقق و پژوهشگر حوزه مطرح کرد:
استاد حوزه با بیان اینکه از میان۶۰ هزار حدیث حدود ۴۰ هزار حدیث از امام صادق(ع) است گفت: این نشان از فعالیت این امام همام دارد و توانستند با زیرکی خاصی به ترویج دین و تربیت شاگردان متخصص در امور مختلف بپردازد.د.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین احمدی اصفهانی در مراسم شهادت حضرت امام صادق(ع) که  با حضور  آیت الله العظمی وحید خراسانی و مردم عزادار در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد گفت: امام صادق(ع) در زمانی متولد شدند که روزهای آخرعمر حکومت بنی امیه در حال سپری شدن بود و اختلافات سیاسی و حکومت باعث شد، دشمنان نتوانند کاری به کار حضرت داشته باشند و ایشان با خیال راحت به  تربیت شاگرد در موضوعات مختلف اقدام کنند.

 سخنران این مراسم با بیان اینکه بلاو امتحان از جمله مسائلی است که ائمه طاهرین(ع) سخن از آن گفته اند و فرموده اند،«فتنه و بلا از جمله موضوعاتی است که هیچ کس از آن ایمنی ندارد و تنها با بصیرت و صبر در بلا می توان از فتنه و بلا رهایی یافت»، عنوان کرد: این صبر حتی در مورد ائمه(ع) بوده، یعنی  خدای متعال معصومین(ع) را در بلا ها قرار داده و آنها را دستور به صبر در بلاه داده، نمونه بارز آن، دستور به صبر به حضرت علی(ع) در زمانی که همسرش را بین درب ودیوار قرار دادند ومحسنش را سقط کرده و کشتند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی اصفهانی گفت: همین صبر حضرت باعث شد، دشمن از این مسئله به نفع خود بهره ببرد و آن همه بلا بر سر زهرای مرضیه(س)  آوردند و حضرت علی(ع) سخنی نگویند و فقط ببیندکه چگونه فرزند و همسرش را به شهادت می رسانند.

 سخنران این مراسم افزود: این مسئله در مورد سایر معصومین(ع) وارد شده است و خدای متعال به همه آنها امر به صبر در برابر مصیبت می کند وسفارش می کند که لازم است این گونه برخورد کرد تا از این طریق به رشد روحی و معنوی رسید.

وی با بیان اینکه از میان60 هزار حدیث حدود 40 هزار حدیث از امام صادق(ع) است گفت: این نشان از فعالیت این امام همام دارد و توانستند با زیرکی خاصی به ترویج دین و تربیت شاگردان متخصص در امور مختلف بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی اصفهانی بابیان اینکه یکی از مشکلات زمان امام صادق(ع) از سوی زید از اقوام ایشان به وجود آمده است عنوان کرد: زید با حرکت خود سلسله و مکتب زیدیه را تأسیس کرد و باعث جدایی و محروم شدن  بسیاری از مسلمانان از مکتب حقه آل الله شد و خسارتهای جدی به دین وارد کردند.

 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین