عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
آیت الله حسینی‌بوشهری در حرم امام رضا(ع):
آیت الله حسینی‌بوشهری در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: یک پیام مکتب جعفری که مکتبی انسان‌ساز و سراسر درس‌آموزی می باشد، دادرسی به فقرا و ضعفا در جامعه است.
عقیق: آیت الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم با بیان اینکه مکتب جعفری مکتبی انسان‌ساز و سراسر درس‌آموز است، اظهار داشت: یکی از پیام‌های این مکتب، کمک به برادر دینی در مسائل و دادرسی به فقرا و ضعفا در جامعه است.

وی بیان داشت: امام صادق(ع) کمک به یک مسلمان و انسان درمانده از فقر و مشکلات را به یک عمل مستحبی تشبیه کرده‌اند که ثواب آن از یک حج بالاتر است.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: البته انسان باید در زندگی چه در مسائل کوچک و چه امور بزرگ صبور بوده و در وهله اول مشکلاتش را حل کند و سربار دیگران نباشد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به بهترین اعمال انسان در کلام امام صادق(ع) عنوان کرد: رعایت انصاف در ارتباط با مردم که همان حقوق جامعه و انسان‌ها است نه صرفا مومنین؛ چه انسان‌هایی که هم آئین و شریعت تو باشند؛ چه کسانی که اینگونه نباشند و حتی ممکن است با ما هم‌مذهب نبوده و گرایش‌های ما را نداشته نباشند، اما چون انسان هستند می بایست با آنها انصاف را رعایت کرد.
آیت الله حسینی ‌بوشهری با اشاره به لزوم ذکر خدا و رعایت مساوات و همراهی با برادر دینی خود و شریک او در مشکلات و ناملایمات بودن، افزود: مقصود از ذکر خدا علاوه بر اذکار لسانی، رعایت حقوق خدا یعنی عمل به احکام الهی، توجه به باید و نبایدها است؛ بر همین اساس آموزه های دین می گوید که اگر در جایی متوجه امر و فرمانی از خدا شدی، بپذیر و به آن عمل کن و اگر در جای دیگری نیز متوجه نهی خدای متعال از چیزی شدی، از آن صرفه نظر کن حتی اگر دارای لذت دنیوی باشد.
امام جمعه قم با اشاره به این کلام امام صادق(ع) خطاب به شیعیان که اگر ما را دوست‌ دارید و ادعای پیروی از ما را دارید مایه زینت ما باشید، خاطرنشان کرد: ایشان با این ادبیات «اگر ما را دوست‌ دارید» ابتدا به جایگاه اهل بیت(ع) اشاره می‌کنند و سپس تذکر می‌دهند که با زبان و رفتارهای خود مایه ننگ ما نباشید؛ چرا که مردم رفتار شما شیعیان را به اهل بیت(ع) نسبت می‌دهند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین