عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
از شبکه مستند پخش می‌شود
مستند «آقاجان» ساخته سیدمهدی مویدی، مستندی از مرحوم حاج جعفر نیلی احمدآبادی است که ابعاد مختلف زندگی او از کسب رزق و روزی حلال تا راه اندازی روضه امام صادق (ع) در تهران را در برمی‌گیرد.
عقیق:حمید نیلی تهیه کننده «آقاجان» در گفتگویی درباره این مستند توضیح داد: این اثر به کارگردانی سیدمهدی مویدی درباره پدر ما مرحوم حاج جعفر نیلی احمدآبادی است و احساس دینی کردیم تا درباره این شخصیت فیلمی بسازیم و در قالب آن به زندگی نامه آقاجانمان بپردازیم.

وی افزود: پدر ما چند خصلت اساسی داشت که سبک زندگی او را تشکیل می داد. او یکی از قدیمی ها و معتمدین بازار بود و همواره بر کسب رزق و روزی حلال تأکید داشت. همچنین ارادت پدر به اهل بیت نیز زبانزد بود.

این تهیه کننده ادامه داد: تا جایی که می دانم روضه هایی در منزل ما پیش از انقلاب با حضور آیت الله مهدوی کنی، شهید مفتح، شهید باهنر، آقای ابطحی و... برگزار می شد و ارادت والدین ما به اهل بیت مثال زدنی بود. از آنجا که در حدود 35 سال گذشته برای امام صادق (ع) به عنوان رئیس فقه جعفری، روضه زیادی وجود نداشت، ایشان روضه ای مختص امام صادق (ع) را پایه گذاری کرد که طی 11 شب برگزار می شد.

نیلی یادآور شد: هنوز که هنوز است از شب شهادت حضرت حمزه تا شب شهادت حضرت صادق (ع) این روضه برپا است. آن زمان از سخنرانی روحانیون برجسته ای مثل آیت الله صدیقی، فاطمی نیا، مصطفوی، شجاعی و... فیض می بردیم و همچنان نیز بهره می بریم.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از خصلتهایی که از پدر به یاد داریم، احترامی است که به علمای دین می گذاشت. ضمن اینکه انقلابی بودن و قدم گذاشتن در راه انقلاب، امام و رهبری را به همه توصیه می کرد و هیچگاه خود را از نظام طلبکار ندانست؛ حتی با وجود گذشت سنی نزدیک به 90 سال تا پایان حیاتش شرکت در انتخابات و راهپیمایی ها را وظیفه می دانست.

به گفته فرزند شخصیت اصلی «آقاجان»، دستگیری از نیازمندان و راه اندازی قرض الحسنه ایران از جمله دیگر کارهای او بود که هنوز هم بعد از درگذشت او ادامه دارد و حفظ عقود و چارچوبهای اسلامی از ارکان این قرض الحسنه است.

نیلی با اشاره به صبر و بردباری پدر در برابر شهادت فرزندش تصریح کرد: ادب، تواضع، صرفه جویی و... دیگر ویژگی های زندگی ایشان بود که فکر کردیم ارائه سبک زندگی او در گفتگو با اهالی بازار، روحانیون و نزدیکان می تواند مفید فایده باشد.

وی در پایان گفت: پدر ما اهمیت زیادی به دهه صادقیه می داد تا انجا که روز آخر هم یکی از دغدغه هایشان برگزاری مراسم عزاداری این ایام بود و حتی در وصیت نامه هم بر آن تاکید داشت.

«آقاجان» به کارگردانی سیدمهدی مویدی پنجشنبه 29 تیر ماه ساعت 19 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین