عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
سرداب جدید داخل صحن امام حسین(ع) پیش از روز عرفه (نهم ذی‌الحجه برابر با ۳۱ شهریورماه) افتتاح می شود.
عقیق:این طرح با مساحت 1200 متر و به عمق 5 متر در حال ساخت است که به تجهیزاتی چون وسایلی گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات آتش‌نشانی و پله برقی مجهز می‌شود.

ساخت دیوار حایل به عمق 15 متر و به منظور ممانعت از تخریب سازه‌های قدیمی و نفوذ آب‌های زیر زمینی به داخل سرداب صورت گرفته است. 

سرداب جدید که با هدف کاهش ازدحام داخل صحن حسینی(ع) در زیارت‌های میلیونی ساخته شده است، از باب «قاضی الحاجات» در جنوب شرقی صحن شریف تا باب الشهداء در سمت شرقی و تا باب الکرامة در شمال شرقی ادامه دارد.

کربلا هر سال در روز عرفه شاهد تعداد زیادی از زائران حرم حسینی از داخل و خارج عراق است که برای برپایی دعای عرفه به حرم امام حسین(ع) می‌آیند.

به گزارش تسنیم، امام صادق (ع) در حدیثی درباره اهمیت زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه می‌فرماید: «فِی ثَوَابِ مَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ ع فَقَالَ مَنْ أَتَاهُ فِی یَوْمِ عَرَفَةَ عَارِفاً بِحَقِّهِ کُتِبَ لَهُ أَلْفُ حَجَّةٍ وَ أَلْفُ عُمْرَةٍ مَقْبُولَةٍ وَ أَلْفُ غَزْوَةٍ مَعَ نَبِیٍّ مُرْسَلٍ أَوْ إِمَامٍ عَادِلٍ؛ ‏هرکس در روز عرفه در حالى که حق امام حسین(ع) را مى‌شناسد، به زیارت او برود، براى او پاداش  هزار  حج و  هزار  عمره پذیرفته شده و  هزار بار شرکت در جنگ در رکاب پیامبر مرسل یا امام عادل نوشته مى‌شود».



پی نوشت:

ثواب الاعمال، ص 115/ امالی صدوق، ص 143/ امالی طوسی، ج1، ص 204

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین