عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
آیت الله ناصری یزدی در دیدار اصحاب رسانه:
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان از رسانه ها در راستای فریب مردم استفاده می کنند، گفت: رسانه‌ها جمهوری اسلامی ایران باید انقلابی عمل کنند
عقیق:آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، در دیدار هیئت رئیسه انجمن صنفی سرپرستان خبرگزاری‌ها و مدیران مسئول پایگاه‌های خبری استان یزد با اشاره به اینکه در دنیا نسبت به مسئله خبر برداشت‌ها و رفتارهای متفاوتی انجام می‌شود، اظهار داشت: برخی افراد رسانه‌ها را بنگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی می‌دانند که در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دیگر عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی اوقات رسانه‌ها به عنوان ابزار کار حزب و گروه و دسته‌های سیاسی قرار می‌گیرد و هرچه آنها بگویند و بخواهند می‌گوید و هرچه مخالف سیاست آنها باشد را مطرح نمی‌کند و به مسائل مورد نیاز جامعه توجهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: بعضی رسانه‌های دیگر هم به دنبال خبرها و سوژه‌های داغ هستند که به وسیله این سوژه‌ها مردم را مشغول اخبار و رسانه خود کنند چه این خبر صحیح یا دروغ باشد.

آیت‌الله ناصری یزدی با بیان اینکه چنین اقداماتی بیشتر برای کسب پول انجام می‌شود، افزود: الان در دنیا رسانه‌‌های زیادی داریم که با پول‌های عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند و به دنبال تطهیر جنایت‌های آنها هستند.

امام جمعه یزد فریب را یکی از سیاست‌های این چنین رسانه‌هایی دانست و گفت: استکبار جهانی و متحدان ظالم آنها همچون رژیم صهیونیستی و سعودی برای اینکه بتوانند به جنایت‌های خود ادامه دهند، این رسانه‌ها را با پول‌های هنگفت می‌خرند و به وسیله این ابزار مهم، سر مردم را به مسائل حاشیه‌ای و بعضا دروغ، گرم می‌کنند که هیچ کس به ظلم و ستم آنها توجهی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در آمریکا تمام فعالیت‌های سیاسی منحصر به دو حزب می‌شود و این دو حزب اجازه فعالیت و بزرگ شدن به هیچ حزب دیگری نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: با این وجود آمریکا و انگلیس و دیگر مستکبران جهان سعی دارند در کشورهای دیگر جهان هزاران حزب درست و به این وسیله مردم را درگیر فعالیت‌های سیاسی غیرلازم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به ظلم‌هایی که استکبار جهانی به ویژه پیش از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و دیگر کشورهای مظلوم جهان روا داشته‌اندف اشاره کرد و ادامه داد: علت اصلی این چنین اقداماتی این است که آنها اسلام را قبول ندارند و چون به دنبال حکومت بر تمام جهان هستند، نمی‌توانند حاکمیت خداوند را قبول کنند.

آیت‌الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در ایران هم پیش از انقلاب به هیچ عنوان اجازه نمی‌دادند که کسی تریبونی در اختیار داشته باشد و حتی اگر یک روحانی می‌خواست در مسجدی روضه بخواند باید حتما از ساواک اجازه می‌گرفت، به هیچ عنوان به کسی اجازه نمی‌دادند که آزادانه صحبت کند.

امام جمعه یزد افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این حرکات ظالمانه کنار رفت و خوشبختانه الان مردم آزادانه می‌توانند حرف‌های خود را بزنند ولی الان متاسفانه برخی فراموش کرده‌اند که انقلاب ما را به اینجا رسانده و به دنبال باج‌خواهی از انقلاب هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد تاکید کرد: اگر فداکاری‌های مدافعان حرم در سوریه و عراق نبود، الان تروریست های جنایت کار با از بین رفتن امنیت ایران، مشکلات بسیاری برای مردم به وجود می‌آمد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم زمان مسئولیت ما چه به دلیل برکناری، بازنشستگی، مرگ و به هر دلیل دیگری پایان می پذیرد، گفت: چیزی که از دوران فعالیت ما باقی می‌ماند تنها خوبی‌ها و بدی‌هایی است که در کار خود انجام داده‌ایم و در صورتی که خدمتی به جامعه داشته باشیم، این خدمت ماندگار می‌ شود.

آیت‌الله ناصری یزدی افزود: زمانی که رسانه‌های ما انقلابی هستند و معتقدند که باید پیش خداوند جوابگو باشند، قطعا نسبت به کارهایی که انجام می‌دهند لازم است حساسیت زیادی داشته باشند چرا که قلم و نوشتار آنها تاثیر بسیار زیادی بر فکر و ذهن جامعه به ویژه جوانان دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه هر کسی ابتدا باید هدفش را مشخص کند که آیا برای خداوند و خدمت به بندگان خدا فعالیت می‌کند یا به دنبال محقق شدن سیاست‌های حزبی خود است، بیان کرد: در صورتی که هدف ما خدایی است و می‌خواهیم خدمت کرده باشیم، لازم است به گونه‌ای عمل کنیم که در برابر مردم کوتاهی نکنیم و به مسئولان و مردم آگاهی بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در ارتباط با کاهش آمار اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات و سختی‌هایی که در جامعه دارند قلم بزنند و به دنبال ارتقای سطح فرهنگ و رفاه مردم باشند، در صورتی که این چنین عمل کنیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که در طول فعالیت‌های رسانه‌ای خود، به مردم و کشور خیانت نکرده‌ایم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین