عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
خواص بی شمار خواندن آیة الکرسی
آیات مبارکه قرآن، همواره در زندگی راهنما و به اصطلاح مشکل گشای ،مسائل بوده و خواهد بود و آیات ذکر شده مسیری است برای استجابت دعا و نیازهای بندگان.
عقیق:آیات مبارکه قرآن، همواره در زندگی راهنما و به اصطلاح مشکل گشای ،مسائل بوده و خواهد بود. تا جایی که بنده ایمان داشته باشد و امر مبذول خیر و به صلاح او، آیات ذکر شده مسیری است برای استجابت دعا و نیازهای بندگان.

از این روی، دعای آیة الکرسی که خود برگرفته از سوره مبارکه بقرة است، یکی از ادعیه های سفارش شده بشمار می رود.

آيت الكرسی براي ديدن جاي بهشت

در كتاب خواص الآیات صفحه 19 بنا به روايات آمده است: هركس بعد از هر نماز واجبي به خواندن آيت الكرسي مداومت داشته باشد، از دنيا نخواهد رفت تا زماني كه جايگاه خود را در بهشت ببيند.

آيت الكرسی براي مستجاب شدن دعا

در كتاب مهج الدعوات صفحه۳۱۶ آمده: در كتاب تحفة الملوك ص۲۱۲، : بعضي از وجود مقدس حضرت ختمي مرتب روايت كرده اند كه اسم اعظم كه در دعا است به وسيله آن مستجاب شده در سه سوره قرآن به شرح ذیل آمده است:

الف) سوره بقره: آية الكرسی آيه ۲۵۵.

ب) در سوره آل عمران آيه ۲: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحيُ القَيوم.

ج) در سوره طه آيه ۱۱: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحيِّ القيُّوم.

آيت الكرسي براي رفع فراموشي

در كتاب خواص الآیات صفحه ۲۰ آمده: سلمان فارسي روايت مي‌كند كه: پيامبر اكرم (ص) فرمود: هركس آيت الكرسي را با زعفران بر كف دست خود بنويسد و آنرا بمكد و هفت بار چنين كند هرگز چيزي را فراموش نخواهد كرد و فرشتگان براي او آمرزش خواهند كرد.

آيت الكرسی براي رفع گرفتاري

در كتاب امالي از شيخ صدوق عليه الرحمه آمده: اميرالمؤمنين علي (ع) فرمود: اگر بدانيد آيت الكرسي چه اندازه با اهميت و با ارزش است در عیچ موقغ آنرا ترك نمي‌كنيد. براي رفع و از بين بردن مشكلات خود به آيت الكرسي پناه ببريد، اگر مشكلي داريد و يا اگر گرفتاريد، اگر بيماريد، اگر تمام درهاي اين عالم به روي شما بسته شده است چرا از آية الكرسي غافليد. با ايمان كامل و اعتقاد به اثر بخوانيد و نتيجه بگيريد كما اينكه خواندن و نتيجه گرفتند.

آيت الكرسی براي در امان بودن متاع

در كتاب بحارالانوار، ج۱۰۲، ص۳۰۰آمده: حضرت علي (ع) فرمود: «هركس قبل از طلوع خورشيد يازده مرتبه سوره توحيد، سوره قدر، و آية الكرسی را بخواند خداوند مالش را از هر زيان و خطري حفظ مي‌كند.»

آيت الكرسی براي سفر در روزهای هفته

در كتاب الامان من اخطا الأسفار ص ۳۸ آمده: از امام صادق (ع) پرسيدند: آيا در ايامي كه سفر ناخوشايند است مثل روز چهارشنبه و دوشنبه و…اگر بخواهيم سفر كنيم اما دچار نحوست آن نگرديم چه كاري بايد انجام دهيم! حضرت فرمود: براي از بين بردن ناخوشايندي و نحوست آن روزها سفرت را با صدقه و تلاوت آية الكرسي شروع كن كه به مقصودت خواهي رسيد.

آيت الكرسی براي شفاي هر دردي

در كتاب مفاتيح الجنان نقل شده است راوي مي‌گويد: نشسته بوديم كه رسول خدا (ص) برما وارد شد و سلام كرد و ما جواب داديم. سپس فرمود: آيا دعايي را كه جبرئيل به من ياد داده به شما تعليم بدهم كه به دواي طبيب محتاج نشويد؟

 


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین