عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
بحرالعلوم تاکید کرد
حافظ کل قرآن کریم، اراده عمومی مردم را برای رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت حافظ قرآن ضروری بر شمرد و نسبت به آن تاکید کرد.
عقیق:محمدمهدی بحرالعلوم حافظ کل قرآن کریم و مدیر مرکز امور قرآنی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی شنبه 24 تیرماه در برنامه تلویزیونی رصد حضور یافت و به پرسش‌های مجری این برنامه پاسخ داد.

بحرالعلوم در خصوص این سوال که آیا زیرساخت‌هایی که برای موضوع حفظ قرآن پیش‌بینی شده است، زمینه تحقق مطالبات رهبر انقلاب در این زمینه را فراهم خواهد کرد یا خیر؟ گفت: تا رسیدن به اهداف رهبر معظم انقلاب، فاصله  زیادی داریم امّا آنچه مورد توجه است اینکه، انقلابمان نشان داد خواستن، توانستن است و هرجایی مردم در زمینه‌های نظامی، اجتماعی و ... ورود پیدا کردند موفق شدند؛ نمونه آن نیز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی با بیان اینکه در رابطه با موضوع حفظ قرآن تحقق و تحرک جدی مشاهده نمی‌شود، افزود: علتش این است که مردم جدیت به خرج نمی‌دهند. در محرم و صفر ملاحظه می‌کنید، مردم به صورت خودجوش عمل می‌کنند و خودشان بدون اتکا به نهاد و سازمانی کارها را پیش می‌برند؛ اما اینکه مردم نمی‌خواهند سابقه‌اش به برنامه‌ریزی و فرهنگ ما بازمی‌گردد. فرهنگ نه به زودی به وجود می‌آید و نه به زودی از بین می‌رود.

حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه باید عموم جامعه نسبت به حفظ قرآن، تحرک داشته باشند، اظهار کرد: اگر مثلاً وزارت بهداشت منتظر بماند تا سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات کاری انجام دهد و یا بالعکس، هیچ اتفاقی در این زمینه نخواهد افتاد.

این استاد حفظ قرآن کریم با ارائه پیشنهادی عنوان کرد: اگر هر حافظ قرآن سالانه یک نفر را به سوی حفظ قرآن راهنمایی و دعوت کند، به طور قطعی تا 8 سال آینده 10 میلیون حافظ مدنظر رهبر انقلاب تربیت می‌شوند. ضمن اینکه وظایف دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی در این زمینه مؤثر است. ما اگر مردم را راغب و در این زمینه جریان‌سازی کنیم و به خصوص چهره‌های قرآنی پا در این عرصه بگذارند، یقیناً به اهداف و نتایج دلخواه خواهیم رسید.

مدیر مرکز امور قرآنی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی به تشریح برنامه‌های مربوط به حفظ این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: ما برای اینکه به سطح عمومی نزدیک شویم، طرحی را با عنوان «نسیم بهشتی» به دانشگاه‌ها ابلاغ و  سوره‌های کوچک قرآن را برای این طرح، پیش‌بینی کردیم که تربیت هزاران حافظ نتیجه خروجی این طرح بود. علاوه بر آن دوره‌های متعدد تربیت معلم را در دستور کار قرار دادیم تا طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی در سراسر کشور توسعه یابد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین