عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورای حسینی است. متأسفانه برخی مردم گمان می‌کنند امام حسین(ع) برای یک قبیله یا عده‌ای خاص است.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در نخستین اجلاس ملی رابطان جامعه ایمانی مشعر با تأکید بر اینکه باید امام حسین(ع) را به همه اطرافیان بشناسانیم، اظهار کرد: سیدالشهداء (ع) خود را فدا کردند، ما نباید طوری ماجرای عاشورای حسینی بیان کنیم که عقل‌گراها فرار کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اینگونه نیست که امام حسین(ع) را بتوان با یک ادبیات نشان داد. امروزه برخی از مضمامینی که صحیح‌تر هستند، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورای حسینی است، گفت: متأسفانه برخی مردم گمان می‌کنند امام حسین(ع) برای یک قبیله یا عده‌ای خاص است.

در شیوه نوحه و مدح‌خوانی عاشورا بازنگری شود

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه لازم است در شیوه نوحه و مدح‌خوانی عاشورا بازنگری شود، خاطرنشان کرد: در روضه‌های عاشورا عالی‌ترین درجه ولایت‌مداری وجود دارد، اما از آنها استفاده نمی‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص شیوه‌های هیئت‌داری گفت: روضه را نباید به گونه‌ای بخوانیم که باعث سوءتفاهم شود، این روضه‌ها باید برای سایرین درسی باشد.

وی با بیان این مطلب که مجلس امام حسین(ع) نشاط آور است و در این مجلس اشک با محبت همراه است، اظهار کرد: پیام عاشورا به بسیاری از کسانی که در هیئت‌ها حاضر می‌شوند، منتقل نمی‌شود.

نخستین اجلاس ملی رابطان جامعه ایمانی مشعر در مؤسسۀ امام خمینی(ره) برگزار شد،


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین