عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
تولیت آستان قدس رضوی با اشارزه به اینکه اینکه اگر نهضت امام حسین (علیه السلام) و عاشورا نبود، امروز از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند، افزود: عاشورا رمز احیای دین و عینیت بخشیدن به آموزه‌های اسلام است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی عصر (۱۵ تیر) در گردهمایی فعالان مردمی اربعین حسینی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عاشورا را رمز بقا، حیات مجدد، رشد و احیای دین و عینیت بخشیدن به آموزه‌های اسلام دانست و اظهار کرد: توکل، وفا، اوج عبودیت و تسلیم در برابر پروردگار، ایثار، نوع‌دوستی و توجه به دیگران در پرتو خداخواهی، جهاد، شهادت و دیگر قله‌های انسانیت همه در کربلا دیده می‌شود، گویا قرار است مدنیت بشری به نام عاشورا رقم بخورد، عاشورا برای رقم خوردن تمدنی به نام حسین بن علی (ع) در زندگی انسان‌ها است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اگر نهضت امام حسین (ع) و عاشورا نبود، امروز از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: در تابلوی عاشورا تمام مظاهر عالی انسانی و اسلامی متجلی می‌باشد. مظاهر عالی همچون توحید، دلدادگی به خدا، عبودیت پروردگار، ایثار، فداکاری و شجاعت در عاشورا به بشریت آموخته شده است.
وی با بیان اینکه پیام اربعین برای محرومان، پیام امید بخش نجات و برای مستکبران پیام پایان جریان و خط استبدادی و ظلم است، تصریح کرد: راهپیمایی عظیم اربعین فرصت و زمینه‌ای برای همبستگی و اتحاد امت حسینی در برابر یزیدیان زمان است، اربعین نوید تحولی عظیم در جامعه بشری بوده و امروز جلوه‌های این تحول در جهان آشکار شده است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به تشکیل ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی در اربعین حسینی سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته آستان قدس رضوی بطور جدی و برنامه ریزی شده وارد جریان اربعین شد و در این راه تلاش کرد در نقاطی که خدمت رسانی کمتر به زائران انجام می‌شود ورود پیدا کند، از همین روی موکب‌های آستان قدس رضوی در مرز مهران برپا شدند.
وی اظهار داشت: بیداری اسلامی از برکات خون شهدایی است که عاشورایی شهید شدند، خون شهدا بسیاری از فطرت‌ها را در عالم بیدار کرده است و فطرتی که بیدار شد دیگر ظلم نمی‌پذیرد و اجازه میدان داری به ظالمان و مستکبران را نمی‌دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نهضت امام حسین (ع) و عاشورا نبود بدون شک امروز از اسلامی هیچ اثری باقی نمانده بود. اینکه بزرگان بر گرامیداشت عاشورا تاکید کرده‎اند برای آن است که عاشورا رمز بقا هویت دین در عرصه زندگی انسانی، تعالی بشر برای زندگی ربانی و رمز ظلم ستیزی و اقامه عدالت و آزادی در جهان است.

منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین