عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
مراسم بزرگداشت حامیان حریم خانواده
حجت‌الاسلام ثمری در این مراسم گفت: زنانی که در گرمای هوا با سختی فراوان حجاب چادر را تحمل می‌کنند حامیان حقیقی حریم خانواده هستند. حفظ حجاب نوعی جهاد است.
عقیق: مراسم بزرگداشت حامیان حریم خانواده همزمان با روز ملی عفاف و حجاب به همت سپاه ناحیه امام خمینی(ره) در بازار تهران برگزار شد. طی این مراسم بانوان محجبه از مسجد ارک تا بازار به راهپیمایی پرداختند.

در این مراسم حجت‌الاسلام ثمری گفت: دنیا برای انسان دارالتحصیل است. انسان چه مرد باشد و چه زن باید تکالیفی که با مسئولیتش همخوانی دارد را انجام دهد و مسئولیت همان بازخواست پروردگار است.

وی افزود: از جمله وظایفی که قرآن بر ذمه ما گذاشته عفاف و حجاب است که یک مقوله تربیتی، ارزشی و انسانی است و مختص جنس خاصی از انسان نیست.

حجت‌الاسلام ثمری با بیان این که حجاب مسئولیت و وظیفه‌ای است که بر دوش تک‌تک آحاد جامعه اسلامی نهاده شده گفت: عفاف و حجاب جزئی از دایره پوشش است نه همه آن. پاکیزه گفتن، پاکیزه خوردن و نوشیدن، پاکیزه نوشتن و پاکیزه پوشیدن همگی در دایره عفاف و حجاب هستند.

وی بیان کرد: بانوان مومن جامعه ما در اوج ایثار هستند. زنانی که در گرمای هوا با سختی فراوان حجاب چادر را تحمل می‌کنند حامیان حقیقی حریم خانواده هستند. حفظ حجاب نوعی جهاد است.

حجت‌الاسلام ثمری تاکید کرد: ای خواهرانی که برای حفظ سلامت کانون خانواده‌ها و بدنه جامعه، خودتان را به زحمت انداخته‌اید و با انتخاب پوشش چادر، سختیهای آن را به جان می‌خرید؛ شما مجاهد فی سبیل الله هستید.

در ادامه مراسم حامد محضرنیا خواننده به اجرای قطعات موسیقی با موضوعاتی همچون امام رضا(ع) و مادران شهدای گمنام پرداخت.

سپس صابر خراسانی شاعر اهل بیت به دکلمه اشعارش پرداخت و پس از آن خاطره‌ای درباره یک مهندس سوئدی مسیحی که برای انجام یک کار فنی در سیستم تهویه حرم امام رضا(ع) به مشهد آمده بود و تحت تاثیر جاذبه شگفت‌انگیز این مکان مقدس به دین اسلام مشرف شده بود؛ بیان کرد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین