عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
نگاهی به کتاب «آیت‌الله عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح»
کتاب «آیت‌الله عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح» که دفتر نشر معارف منتشر کرده تصویری از مواضع و اندیشه‌های این روحانی مبارز را به خواننده نشان می‌دهد.
عقیق:آیت الله شیخ عیسی قاسم قریب پنجاه سال است با مواضع ملی محکم، التزام ثابت به صلح و مجهز شدن، اصلاح‌طلبی، ایجاد تغییر با استفاده از سخنان صادقانه و نصیحت هدفمند و فعالیت مستمر در راه ایجاد الفت و سازگاری و تقریب، در فضای دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بحرین فردی شناخته شده است.

وفاداری و علاقه مردم به شخص او، و طرح‌ها و شفافیت و ایمان کاملی که به دعوت به خیر و مصلحت همگان دارد بیانگر محبوبیت عظیم اوست. آیت الله شیخ عیسی قاسم شخصی است که بیشترین اهتمام و محافظت را نسبت به خون و اتحاد و ارتباط برقرار کردن گروه‌های بحرین با هم داشته و طی ده‌ها سال نقشی عظیم در عرصه فعالیت ملی و سیاسی و اتحاد این کشور ایفا نموده است؛ مردی که دست پاک و زبان عفیف او در تاریخ ثبت شده است.

دفتر نشر معارف چندی پیش در بازتاب اندیشه‌ها و آثار شیخ عیسی قاسم رهبر مقاومت مردم بحرین، به منظور شناخت این روحانی شیعی کتابی با عنوان «آیت‌الله عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح» که در بردارنده گزیده خطبه‌های نماز جمعه در مسجد امام صادق(ع) الدراز است را منتشر کرد.

تأثیرگذاری مواضع او، که حامی دموکراسی و تحکیم حقوق بشر و دعوت به خیر و رعایت انصاف نسبت به مظلومان بود باعث شد تا دعوت و تحریک پیوسته‌اش برای ایجاد تغییر به سوی دموکراسی، با هجمه شدید رسانه‌ای و امنیتی دستگاه‌های نظام مواجه شود و سرسپردگان آن در تلاش برای ضربه زدن به ملی‌گرایی او تمام ارزش‌ها و آرمان‌ها و وظایف را زیر پا بگذارند و بارها او را تهدید کنند.

«ما فقط خواهان امنیت خود نیستیم، بلکه آن را برای تمام اهل زمین می‌خواهیم. ما نجات روحی و فکری، امنیت فکری و روحی و اخلاقی و بشری تمام انسان‌های روی زمین را می‌خواهیم.»

آیت الله شیخ عیسی با وجود رژیم تروریستی بحرین و درنده خویی آنها در برخورد با خواسته‌های مردم، و قتل و جرح و گرسنه نگاه داشتن ده‌ها هزار نفر از مردم کشور و هدف گرفتن جان و رزق و دین و آبروی آنان؛ سخنرانی‌های تحریک و تأکید کننده بسیاری پیرامون فعالیت مسالمت‌آمیز و خالصانه ایراد کرد.

در این کتاب خواننده با مواضع صلح‌طلبانه و اصلاح جویانه وی آشنا می‌شود. مواضعی که در سخنان او بازتاب گسترده‌ای دارد و خواننده پس از خواندن این کتاب 72 صفحه‌ای با آنها روبرو می‌شود.

او را باید یکی از رهبران منادی وحدت میانی شیعه و سنی خواند و این در آرا او بازتاب دارد. «شیعه و اهل سنت در بحرین و غیر بحرین برادر یکدیگر هستند؛ برادر دینی، ملی، تاریخی، برادر گذشته و حال و آینده. همه ما ملت واحد هستیم، نه دو ملت.»

سیاست مغرضانه در همه جا بر طبل مذهبی‌گرایی و قوم‌گرایی و هر طبل دیگری می‌نوازد تا ملت‌ها را تضعیف کند، میانشان تفرقه بیاندازد و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. این مساله برای کسی که به سیره حکومت‌های ظلم کمترین توجهی داشته باشد آشکار است.

این کتاب برای آنهایی که می‌خواهند فضای فکری و اندیشه‌ای مرد استقامت بحرین را بشناسند، می‌تواند تاثیر در خور توجهی داشته باشد.

این کتاب را دفتر نشر معارف در 72 صفحه با ترجمه اسماء خواجه‌زاده نوری با قیمت 3هزار تومان منتشر کرده است و علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از فروشگاه اینترنتی «پاتوق کتاب فردا» خریداری کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین