عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
مراسم روضه هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد
فرمودند: بله، کسی که حضرت عبدالعظیم را زیارت کند انگار امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است. در روایاتمان نه فقط برای حضرت عبدالعظیم بلکه هرکسی که بتواند امام معصوم(ع) را زیارت کند شما بروی او را زیارت کنی امام صادق(ع) می فرماید: مثل این است که ما را زیارت کرده ای.

گزارش تصویری


عقیق: روضه هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها با سخنرانی سید جلال موسویان ، مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام موسویان را بخوانید:

 خدا را به همه نعماتش شاکر هستیم، بعضی وقت ها انسان ها در گیر و دار و زندگی یادشان می رود که باید به مقامی دست پیدا بکنند که این مقام، مقام معصوم است. بعضی ها هرچه جلوتر می روند متاسفانه نه تنها رشدی ندارند بلکه وقتی نگاه می کنیم به سیره عملی شان رو به افول هستند. آنقدر این موضوع رشد و ترقی در روایات ما حائز اهمیت است که امام صادق(ع) دو روایت را کنار هم آورده است.

کسی که دو روزش مثل هم باشد این شخص ضرر کرده است. اما اگر امروز از دیروز بدتر باشد فرمودند: از رحمت خدا به دور است. بعضی ها خدا این لطف را به آنها کرده هرچه به  سیره زندگی شان نگاه می کنیم روزبه روز بهتر از دیروز هستند. بعضی ها نه، وقتی به  زندگی شان نگاه می کنیم متوقف هستند. بعضی بدتر از این هستند و  دارند عقب گرد می زنند. وقتی نگاه می کنیم می بینیم نمازشان دیگر آن گونه نیست که قبلا می خواندند.

شخصی می گفت: بنده در دوران مجردی حال خوبی داشتم، نمازم اول وقت بود، زیارت عاشورایم سرجایش بود، وقتی متاهل شدم همه اینها را از دست دادم، گفتم می دانی چرا؟ چون شما یه مدتی در مجردی ذائقه ات را به اینها خوش کرده بودی، اما در دوران متاهلی وقتی زندگی را آغاز کردی مزه زندگی را در چیز دیگری یافتی، دیگر هیئت و امام حسین(ع) برایت مزه ندارد. چه بسا نماز بعضی از متاهلین هم قضاء می شود. اما بعضی نه، استحکام بخشیدند و تازه با شروع زندگی می روند در سکوی پرتابی تا بهتر حرکت کنند.

حالا موضوع سخن من این است که چه می شود شخصی به درجه ای می رسد که امام معصوم(ع) او  را در جایگاهی قرار می دهد که او هم معصوم است. واقعا چه کسی؟ زمان حضرت هادی(ع) از این شهرری راه افتاد، یا ظاهرا زمان امام حسن عسگری(ع) هر دو هست، راه افتاد به سمت کربلا محضر امام رسید و گفت: حضرت عبدالعظیم فوت کردند. حضرت فرمودند از کجا می آیی؟ گفت: از ری می آیم، حضرت فرمودند: کجا میروی؟ گفت: آقا کربلا می روم، حضرت فرمودند ما یک کربلا در ری داریم. گفت: در ری؟ فرمودند: بله، کسی که حضرت عبدالعظیم را زیارت کند انگار امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است. در روایاتمان نه فقط برای حضرت عبدالعظیم بلکه هرکسی که بتواند امام معصوم(ع) را زیارت کند شما بروی او را زیارت کنی امام صادق(ع) می فرماید: مثل این است که ما را زیارت کرده ای.

چه می شود که انسان به این مقام ها می رسد؟ امام هادی(ع) برای حضرت عبدالعظیم(ع) فرمودند: شما صاحب ولایت هستی. یک وقتی می گوید: من اینجا سینه می زنم مورد توجه آل الله قرار می گیرم و اهل بیت(ع) دست مرا بگیرند لطف می کنند، خب خیلی خوب، به اصطلاح عرفانیش جذب نور اولیا می شود. می گوید: من نمازم و روزه ام را درست می کنم اما خیلی امید به اینها ندارم ولی با گریه کردن برای  اهل بیت(ع)  آن ها دست مرا می گیرند و می برند. یک وقتی هم می گویم نه من موظف هستم که نمازم را دقت بورزم، سر سوزن نسبت به نماز و روزه کوتاهی نکنم. راه هرچه هست آن را انجام بدهم امید به شفاعت اهل بیت(ع) را هم داشته باشم.

حالا کدام مورد تایید اهل بیت(ع) است؟ هردوی اینها مورد تایید است.

چه بسا گریه کن امام حسین(ع) برود جهنم، می شود؟ بله می شود. اهل بیت(ع) فرمودند: گریه کن امام حسین(ع) بخشیده می شود و مورد توجه حضرت زهرا(س) است ، اما کدام گریه، ما هجده گریه داریم، بعضی ها گریه شان گریه با طمع است. امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) ناظرند  ولی به عمل کار برآید. تا عملت را درست نکنی به هیچ جایی نمی رسی.

آی بچه شیعه ها مراقب باشید منِ معمم اعتقاداتان را نبرم. من نهایتا کارشناس دینم. حرف از من می گیرید بسنجید که من چه می گویم. اهل بیت(ع) می گویند: شما حرف از ما شنیدید دیدید مطابق قرآن نیست بکوبید به دیوار.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین