عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
در نشست خبری؛
در نشست مطبوعاتی «عفاف و حجاب» برنامه های هفته جهانی عفاف وحجاب توسط مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، اعلام شد.
عقیق:همزمان با آغاز هفته گرامیداشت عفاف و حجاب نشست خبری «عفاف و حجاب» با حضور مسئول قرارگاه امام کاظم(ع)، سردار علی فضلی و دبیر قرارگاه مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، معصومه حکیمیان، مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور، فاطمه قریشی، مدیر روابط عمومی این سازمان و سمیرا خطیب زاده، مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در صدا و سیما برگزار شد.

اصلانی تصریح کرد: در زمینه آشنایی با قیام مسجد گوهرشاد با حضور فعالان فرهنگی همایش بازخوانی قیام مسجد گوهرشاد صورت می گیرد، همچنین کاروان سفیران فرهنگی به ۷ استان انجام می شود.

وی ادامه داد: مروه شروینی اولین بانوی محجبه ای بود که به خاطر پوشش اسلامی اش شهید شد، در این هفته از مقام وی نیز تجلیل می شود.

دبیر قرارگاه با اشاره به برنامه مشاعره گلبرگ نجات نیز گفت: این دومین ویژه برنامه مشاعره است که برنانه قبلی در سال گذشته با حضور ۶ بانوی شاعر برگزار شد اما امسال با حضور ۱۰ بانوی بسیجی شاعر این برنامه ضبط شد که در هفته عفاف و حجاب پخش می شود.

وی در پایان مخاطب شناسی و خانواده محوری را از ویژگی های مهم برنامه های امسال هفته جهانی حجاب و عفاف دانست و برگزاری جشن حجاب اولی ها برای دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند را مصداق این ویژگی دانست.

منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی و ۲۱ تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال ۱۳۱۵، از ۱۷ تا ۲۳ تیر به نام «هفته جهانی عفاف و حجاب» نامگذاری شده است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین