عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
آیت‌الله ایمانی:
نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری جایگاه امامزادگان در جامعه تأکید کرد که ایمان، باور، دفاع، استقامت و ایستادگی مردم در کنار امامزادگان محقق می‌شود.
عقیق: آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در نشستی که با حضور نمایندگان ۳۴ دستگاه اجرایی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با یادآوری اینکه دهه کرامت، دهه شادی اهل بیت(ع) است، گفت: طبعاً این دهه باید بار فکری و فرهنگی خاصی برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی با تأکید بر اینکه در دهه کرامت باید باورها و برداشت‌های مردم نسبت به امامزادگان مورد توجه قرار گیرد، افزود: ایمان، باور، دفاع، استقامت و ایستادگی مردم در کنار امامزادگان محقق می‌شود.

آیت‌الله ایمانی، کار مدافعان حرم را ستود و گفت: امروز مدافعان حرم حضرت زینب کبری(س) به عنوان مدافعان یک امامزاده عرصه تاریخ زبانزد خاص و عام است.

امام جمعه شیراز بر این نکته تأکید کرد که مجموعه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سطح کلان کشور این باور ها را با ادبیات قابل فهم عموم منعکس کنند و به عنوان مثال برای کودکان در قالب داستان، برای جوانان در قالب حماسی و برای سالمندان متناسب با سن و مقتضیات آنان به عنوان ره آورد و داده فرهنگی در دهه کرامت ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جایگاه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) را یادآور شد و گفت: ۲ بخش فعالیت در ارتباط با حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مطرح است؛ یک بخش مرتبط با تولیت حرم مطهر است که دنبال می‌شود و بخش دیگر نیز کارهایی است که رهبر معظم انقلاب مسئولان را ملزم ساخته‌اند تا دنبال کرده و فضا را برای اجرای آن فراهم کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، ایجاد راه‌های دسترسی آسان زائران را از جمله وظایف مسئولان برشمرد و گفت: ساخت شبستان‌های امام خمینی(ره) و صحن‌های حضرت معصومه(س) و امام سجاد(ع) و خدماتی نظیر دارالشفاء برای بهبود وضعیت انجام شده اما باید فضایی ایجاد شود تا همه خانواده‌ها به سهولت بتوانند از فضای معنوی این بارگاه ملکوتی استفاده کنند.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود بر لزوم معرفی بیش از پیش حضرت شاهچراغ(ع) در تمام نقاط کشور تأکید کرد و گفت: تهیه دانشنامه مفصل که تمام ابعاد زندگانی حضرت احمدبن موسی(ع) را به رشته تحریر درآورد برای معرفی این امامزاده جلیل‌ القدر لازم است که مقدمات آن فراهم شده است اما این کار به عنوان یک کار مستمر به بودجه و اعتبار احتیاج دارد و اعتبارات حرم پاسخگوی این کار نیست.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین