عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
عضو مجلس خبرگان رهبري در دعاي كميل خيمه‌گاه حسيني
نماينده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبري، در دعاي كميل در خيمه‌گاه خاطرنشان كرد، نگه‌داشتن اعمال، از خود عمل عبادي سخت‌تر است.
عقیق:به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، در اولين شب جمعه بعد از ماه مبارك رمضان، همراه با خيل كاروان اسيران كربلا، دعاي كميل در خيمه‌گاه حسيني برگزار شد.

در اين مراسم ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد حاج ابوالقاسمي نماينده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبري طي سخناني گفت: نگه‌داشتن عمل از خود عمل سخت‌تر است.

وي افزود: انسان در ماه مبارك رمضان در برخي از روزها تا 17 ساعت در گرما روزه مي‌گيرد. اما سخت‌تر نگه‌داشتن اين روزه است. مهم‌ترين اثر عبادت رسيدن به مقام عبوديت است. قرآن خواندن، روزه گرفتن همه مناسك عبادي است كه با انجام آن به مقام بندگي خداوند مي‌رسيم.

وي تصريح كرد: اگر ماه رمضان را به‌خوبي درك كرده باشيم، بايد عبادت خداوند برايمان آسان و گناه كردن سخت باشد. بايد اين حالت روحي را حفظ كنيم، تا آثار آن در ما باقي بماند. يكي از اين حالات خوب معنوي انس با قرآن است.

وي خاطرنشان كرد: در شب عاشورا حضرت سيدالشهدا ((ع)) در همين خيمه‌گاه مشغول تلاوت قرآن بود. انس با قرآن بايد ادامه پيدا كند، اگر انسان انس هميشگي با قرآن داشته باشد، مي‌تواند با ابليس مقابله كند. ابليس باكساني كه به خداوند ايمان بياورند و بر او توكل كند، تسلطي ندارد.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: حضرت علي ((ع)) فرمود، قرآن نامه خدا به‌سوي خلق است. خوب است، هر مسلمان در شبانه‌روز 50 آيه از قرآن را با تدبر و تفكر تلاوت كند. ازجمله كارهاي خوب ديگر در ماه مبارك رمضان خواندن نماز اول وقت، علي‌الخصوص نماز صبح بود.

وي افزود: نماز صبح اگر به جماعت خوانده شود تا آخر آن روز شيطان كمتر به سراغ انسان مي‌آيد. مستحبات به نزديك شدن انسان به خداوند كمك مي‌كند. نوافل در رشد و پيشرفت معنوي انسان تأثير بسزايي دارد.

در ادامه اين مراسم مجيد طالبي مداح بعثه رهبري در كربلا دعاي كميل را قرائت كرد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین