عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
محمد‌زاده خبر داد
مدیر‌ شبکه قرآن از آغاز فاز دوم طرح از امروز خبر داد و گفت: امسال برای اولین‌بار ۳۰ نهاد در طرح مشارکت داشته و مخاطبان پیامکی فاز اول در ماه رمضان از کل مخاطبان سال گذشته بیشتر بودند.
عقیق:فاز دوم طرح تابستانی «بشارت 1451» با محوریت سوره مبارکه واقعه از امروز شنبه 10 تیرماه با همت شبکه قرآن و معارف سیما و مشارکت نهاد‌های مختلف کار خود را آغاز خواهد کرد.

رشد استقبال مخاطبان از طرح نسبت به سال گذشته

محمد‌حسین محمد‌زاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: طرح قرآنی 1451 امسال با عنوان «بشارت» مرحله نخست خود را در ماه مبارک رمضان پشت سر گذاشت و این مرحله از طرح با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد تا جایی که مسابقه پیامکی طرح فقط در ماه مبارک رمضان مخاطبانش از کل مخاطبان سال گذشته بیشتر بودند.

مشارکت فعال مراکز استانی/ برگزاری مسابقه استان به استان

وی از فعالیت گسترده مراکز استان در طرح امسال خبر داد و گفت: امسال همه مراکز استانی صدا و سیما در طرح مشارکت ویژه‌ای دارند و مسابقه‌ای بین استان‌ها به صورت حذفی در حال برگزاری است به این صورت که یک قاری و یک حافظ از هر استان با قاری و حافظ استان دیگر با هم به رقابت پرداخته و برنده به مرحله بعد صعود خواهد کرد. در پایان مراکز صدا و سیمای برتر و نمایندگان قاری و حافظ آن مراکز معرفی و تجلیل خواهند شد.

راه‌اندازی پویش طرح برای اولین‌بار

محمد‌زاده از تشکیل پویشی برای طرح امسال خبر داد و گفت: امسال هر کس بتواند در طرح سوره مبارکه واقعه را حفظ کند به این پویش پیوسته و امیدواریم این پویش میلیونی شود.

مشارکت ۳۰ نهاد در طرح برای اولین‌بار/ چاپ کتاب و برگزاری کلاس آموزشی با مشارکت دیگر ارگان‌ها

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از چاپ کتاب و برگزاری کلاس‌های آموزشی در طرح امسال خبر داد و گفت: امسال بیش از 30 نهاد در طرح مشارکت دارند که در نوع خود بی‌نظیر است، کتابی برای طرح با محوریت سوره مبارکه واقعه با همت وزارت ارشاد آمده شده که در مراکز مختلف توزیع خواهد شد همچنین نهاد‌هایی مانند سازمان اوقاف، سازمان دارالقرآن‌الکریم، اتحادیه‌های تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت کشور و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد ضمن مشارکت در طرح دوره‌های مختلف، حفظ، قرائت، مفاهیم و روخوانی و روانخوانی سوره مبارکه واقعه را برگزار خواهند کرد.

برگزاری مسابقه کتبی

دبیر شورای معارف سیما از برگزاری مسابقه کتبی طرح مانند فاز اول خبر داد و گفت: مسابقه کتبی طرح مانند فاز اول که با محوریت سوره ملک برگزار شد در فاز دوم با محوریت سوره واقعه برگزار و طی آن علاقه‌مندان باید به 14 سؤال از مفاهیم سوره پاسخ دهند و جوایز نفیسی دریافت کنند.

کمک مردم به طرح امسال

محمد‌زاده از مشارکت عموم مردم برای کمک به طرح خبر داد و گفت: برای تقویت طرح و برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما هر کس که با ارسال پیام به شماره 301451 در طرح مشارکت کند به میزان 100 تومان به طرح کمک خواهند کرد، یعنی با هر پیامک این مبلغ به صورت حساب آنها منظور و در اختیار شبکه برای کمک به برنامه سازی قرار خواهد گرفت.

شروع کار بخش بین‌الملل از امسال/ اختتامیه بین‌الملل در نجف یا لبنان

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درخصوص بخش بین‌الملل طرح گفت: امسال برای اولین‌بار بخش بین‌الملل طرح با مشارکت نهاد‌هایی از کشور‌های حوزه مقاومت کار خود را آغاز و اختتامیه بخش بین‌الملل طرح به احتمال فراوان در نجف و یا در لبنان برگزار خواهد شد. البته این آغاز کار بخش بین‌الملل است و تلاش می‌کنیم سال‌های آینده این بخش قوی‌تر از امسال برگزار شود.

برگزاری آیین اختتامیه ۱ شهریور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)

محمد‌زاده در پایان از برگزاری آیین اختتامیه طرح بزرگ قرآنی «بشارت 1451» در روز 1 شهریور خبر داد و گفت: اختتامیه طرح با حضور عموم علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان طرح 1 شهریور‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار و از برگزیدگان طرح تجلیل به عمل خواهد آمد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین