عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی:
عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی گفت: اکنون در سطح دنیا دچار جاهلیت جدید هستیم، چرا که روابط نادرستی ازدواج با هم‌جنس یا ازدواج با حیوان مطرح شده است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه نزدیکان به شخصیت‌های شناخته شده، باید مراقب اعمال خود باشند، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره احزاب هفت دستور به زنان پیامبر اسلام(ص) می‌دهد، این دستورات فقط به آنها محدود نمی‌شود، بلکه به همه زنان اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال از زنان پیغمبر انتظارات و تواقعات ویژه دارد، اضافه کرد: زنان نباید به صورتی صحبت کنند که دیگران تحریک شوند چرا که جرقه تحریک مردان شهوت‌ران را زنان می‌زنند.

این استاد دانشگاه، ضمن تشکر از صدا و سیما به علت پوشش برنامه‌های مذهبی خاطرنشان کرد: گاهی برخی از برنامه‌های صدا و سیما، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد؛ ضرورت یک رسانه است که برنامه‌های شاد و طنز را دنبال کند تا مردم به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای کشیده نشوند، اما شوخی‌های نادرست میان زن و مرد نامحرم موجب الگوسازی‌های نادرست در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنر صدا و سیما باید جذب میلیون‌ها انسان شود، عنوان کرد: بیشتر برنامه‌های صدا و سیما مطلوب است و مردم به طنز و شادی نیاز دارند، اما نباید برخی از گفت‌و گوها موجب ارائه الگوهای نادرست شود؛ توجه به رابطه میان افراد نامحرم بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه تحصیل نباید مانع ازدواج یک خانم شود، مطرح کرد: ضرورتی ندارد زنان در برخی از صحنه‌ها حضور داشته باشند؛ هر چند جهاد نیازمند زنان است، اما اینکه زنان بخواهند حضوری در جنگ داشته باشند یا در جامعه شغل‌هایی را بر عهده بگیرندد که آن شغل‌ها با کرامت آنها در تضاد باشد نادرست است.

وی از تاکید آیات قرآن کریم در مورد جلوگیری از حضور زنان در مکان‌های غیرضروری یاد کرد و ادامه داد: اکنون در سطح دنیا دچار جاهلیت جدید هستیم، چرا که روابط نادرستی ازدواج با هم‌جنس یا ازدواج با حیوان مطرح شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی با تاکید بر اینکه زنان و مردان باید حجاب لازم را رعایت کنند، اضافه کرد: فضای جامعه از نظر حجاب مطلوب نیست و در بسیاری از نقاط با بی‌حجابی مواجه هستیم در حالی که بیشتر این مشکل به علت نداشتن آگاهی است؛ مشکل جامعه این است که همه برای بد حجابی گریه می‌کنیم اما هیچ فردی خواستار راهکار نیست.

وی خاطرنشان کرد: اقتدار دولتی باید از بدحجابی جلوگیری کند چرا که نیروهای بسیاری در بدنه دستگاه‌های دولت فعالیت دارند؛ بنده با بگیر و ببند مخالف هستیم اما نیروی انتظامی باید قوانین مشخصی برای مکان‌های عمومی داشته باشد و روحانیون نیز باید در فعالیت‌های تبلیغی خود موضوع حجاب را بیشتر گذشته مورد توجه قرار دهند.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به اینکه افراد بی‌حجاب بدون دین نیستند، تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ما به دنبال سندهای کشورهای دیگر نیستیم، بلکه به دنبال حفظ کشور خود هستیم؛ تاکنون یکبار مشاهده نشده است که حقوق بشر و آمریکایی‌ها به رعایت نکردن حقوق زنان در عربستان ایراد گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مجامع بین‌المللی سیاسی هستند، عنوان کرد: نظام آل‌سعود بدون هیچ قوانینی که تابع حقوق باشد بر مردم حکومت می‌کند اما مجامع بین‌المللی نسبت به مشکلات این نظام بی‌توجه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از اهل بیت(ع) به عنوان اسوه‌های ایمان و تقوا نام برد و ادامه داد: الگوبرداری از اهل بیت(ع) جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت می‌کند.

وی از مشارکت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای برگزاری این نشست‌های دینی تقدیر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده نیز این سلسله نشست‌ها را دنبال کنیم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین