عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹
عضو جامعه روحانیت مبارز:
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان این که پرداخت زکات، سبب قبولی یک ماه عبادت و روزه داری می شود، گفت: یکی ازمهمترین ثمرات زکات فطره در جامعه، محرومیت زدایی است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفتگویی در بیرجند، ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: در اسلام اعیاد زیادی وجود دارد، که مهم هستند، از جمله اعیاد قربان و فطر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز از عید‌ فطر، به عنوان عید وحدت و همدلی همه مسلمانان دنیا یاد کرد و افزود: بسیار مفتخریم که ولایت، شالوده این اتحاد است.

نماینده پیشین مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اهمیت عید قربان به این دلیل است، که در یک طرف آن نماز و در طرف دیگر قربانی در راه خداوند متعال مطرح است، تصریح کرد:عید فطر نیز دارای اهمیت بسزایی است چرا که در یک طرف آن نماز و در طرف دیگر پرداخت زکات مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی اضافه کرد: در حقیقت یک طرف اعیاد قربان و فطر به خداوند و طرف دیگر آن به مردم (کمک به طبقه محروم) منتهی‌ می شود.

وی با اشاره به برپایی نماز عید فطر، خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر، نماد وحدت انسجام امت اسلامی در برابر نظام استکبار جهانی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که در پایان هر موفقیتی به طورطبیعی جشن برگزار می شود، یادآور شد: درپایان ماه مبارک رمضان نیز مسلمانان پس از۳۰ روز روزه داری؛ خودسازی، تزکیه و مبارزه با نفس را جشن می گیرند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطره در رفع محرومیت ها از چهره جامعه اسلامی، ابراز کرد: زکات فطره، زکات بدن است؛ باید در پرداخت و هزینه کردن زکات فطره پرداختی از سوی مومنان و رعایت سلسله مراتب پرداخت این مبالغ به مستحقان بر اساس دستورات دینی، توجه کاملی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: مهمترین مزیت پرداخت زکات فطره، کمک به وضعیت اقتصادی زندگی نیازمندان است که باید در وهله نخست به خویشاوندان نیازمند و بعد از آن به همنوعان و دیگر افراد نیازمند پرداخت گردد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان متذکر شد: آنچه مورد تایید اکثر علما است، پرداخت فوری زکات فطره است که بر هر مومن روزه دار واجب است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین