عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
توصیه های اخلاقی آیت الله ناصری به روزه داران :
استاد اخلاق حوزه در توصیه ای گفت: ما رفتنی هستيم، پاسپورت‌های همه ما را هم صادر کرده‌اند و وقت هم برای آن تعیین نموده‌اند، باید به فکر آخرت بود، اینجا می‌گذرد.
عقیق: آیت الله محمد علی ناصری، صبح امروز در راستای سلسله مباحث اخلاقی ماه رمضان خود اظهار کرد: حضرت حق می فرماید،«فلینظر الإنسان إلی طعامه.»

وی بیان کرد: این دستور دینی ما است که وقتي مي خواهي چيزي بخوري، در غذايت دقت کن، ببين چه چیزی می خوری. حلال است؟ حرام است؟ پاک است؟ نجس است؟ براي تو مفيد است؟ مفيد نيست؟ در اين باره، حضرت امام حسن مجتبي علیه السلام فرمایش عجیبی دارند که می فرمایند، عَجَبٌ لِمَنْ يَتَفَكَّرُ فِي مَأْكُولِهِ كَيْفَ لَايَتَفَكَّرُ فِي مَعْقُولِهِ فَيُجَنِّبُ بَطْنَهُ مَا يُؤْذِيهِ وَ يُودِعُ صَدْرَهُ مَا يُرْدِيه.( بحارالأنوار، ج 1 ، ص  217.)

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: این روایت  يعني اين كه من تعجب می‌کنم اشخاصی که می خواهند غذا بخورند، چراغ روشن می کنند، حواس خود را جمع می کنند كه چيز نامناسبي نخورند؛ خیلی حواس خود را جمع می کنند. برای چه؟ برای حفظ بدن خود؛ اما براي غذاي روح خود دقت نمي كنند.

وی ادامه داد: عزیز من! ما که همیشه اینجا نیستیم، ما رفتنی هستيم، پاسپورت‌های همه ما را صادر کرده‌اند و وقت هم برای آن تعیین نموده‌اند،بدون تعارف، همه ما باید از اینجا برویم. فکر آنجا را باید کرد، اینجا می‌گذرد.

آیت الله ناصری یادآور شد: دیشب هر چه خوردی، هر چه گفتی، هر کاری کردی، گذشت؛ اما گذشتن در آن دنیا نیست، عمل دیشب من مجسم می شود و همیشه با من هست.

وی تاکید کرد: یک مقداری انسان باید در این دنیا دست به عصا راه برود، یک مقداری بیشتر حواس‌هایمان را جمع کنیم، شماها که همه حواس‌هایتان جمع است، من این مطالبی را که دارم عرض می کنم، برای این است که نفس خبیث خودم از خواب بیدار بشود. خدا می‌داند. شما همه خوبید؛ در شنیدن اثری هست که در دانستن نیست.

آیت الله ناصری بار دیگر به اتمام ماه رمضان و ساعات پایانی اخرین روز ماه رمضان اشاره کرد و گفت: تا می توانید در این فرصت اندک، قرآن بخواندید که عملی بهتر از آن نیست،  و سعی نمایید بر این عمل صالح خود در ماه های دیگر پایبند باشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایت از پیامبر اکرم(ص) آمده است که وقتی تلاوت قرآن  در خانه زیاد شود، خیر آن خانه افزایش می یابد و اهل آن از نعمت های الهی برخودار می شوند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین