عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
محمدحسین پویانفر در گفت‌وگو با عقیق:
آنچه كه از آيات و روايات برمی‌آید راه حفظ اخلاقيات اين ماه مراقبه است؛ مراقبه در تمام جوانب كه موجب حفظ فضائل اخلاقي و در مرتبه بالاتر موجبات ملكه شدن صفات اخلاقی را فراهم می‌آورد.

عقیق- ماه مبارک رمضان با همه مغفرت‌ها، آمرزش‌ها و روزهای خوب همراه با مناجات و شب‌زنده‌داری ساعات آخر خودش را می‌گذراند. هیئت‌ها با همه قوا در میدان تعمیق معنویت ماه مبارک رمضان فعالیت‌های خودش را مجدانه دنبال کردند؛ برخی در این میان دهه‌ای و برخی هم 30 شب را به صورت مستمر برنامه داشتند. یکی از این هیئت‌ها، ریحانه‌النبی است که مداح جوان آن محمدحسین پویانفر با یک جدیت خاصی این مناجات و شب‌زنده‌داری‌ها را به صورت مدون در دستور کار قرار داده و جوانان شمال شهر استقبال خوبی نسبت به حضور در این مراسم‌ها، نشان دادند. او در گفت‌وگویی کوتاه برای حفظ روحیات و معنویت ویژه ایام ماه مبارک رمضان در طول سال توصیه‌هایی برای جوانان داشته که مشروح آن را می‌توانید در ادامه بخوانید.

**مراقبه در انجام واجب و ترک محرم، معنویت رمضان را حفظ می‌کند

*برای حفظ روحیات و اخلاقیات این ماه برای ماه های بعدی باید چکار کرد؟

آنچه كه از آيات و روايات برمی‌آید راه حفظ اخلاقيات اين ماه مراقبه است؛ مراقبه در تمام جوانب كه موجب حفظ فضائل اخلاقي و در مرتبه بالاتر موجبات ملكه شدن صفات اخلاقی را فراهم می‌آورد. مراقبه در دو جهت اولاً  انجام واجبات و پرهيز از محرمات و ثانياً انجام مستحبات و ترك مكروهات به عنوان مرز انجام واجب و ترك محرم موجب تحفظ محاسن ماه مبارك رمضان می‌شود.

**توجه به باطن و حقیقت روضه حضرت سیدالشهداء(ع)

*چطور می‌توانیم با حفظ نورانیت محافل مناجات در طول سال هیئت‌ها را پیش برد؟

استمرار مناجات در طول سال و بهره‌بردن از ادعيه مأثوره حضرات آل‌الله (عليهم صلوات الله) و توسل به اين ذوات مقدس(عليهم‌السلام)كه نورانيت مناجات، باطن و حقيقت آن در روضه خصوصاً روضه حضرت سيدالشهداء(عليه‌السلام)  قرار داده شده، موجب پيشبرد هيئات در اين جهت است.  همانطور كه بزرگان و علما فرمودند بالاترين عبادت گريه بر حضرت سيدالشهداء(عليه‌السلام) است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین