عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴
همراه با شهدا؛
شهید منصوری با اين‏كه شانزده ساله بود ولى چابکی و شجاعت او باعث شد تا در سال 1361 راهى ميدان‏‌هاى جنگ علیه دشمن شود.
عقیق:نعمت‏‌اللّه منصوری نوش‌آبادی سال 42 در شهر نوش ‌آباد به دنيا آمد. تحصيلات خود را تا اول راهنمايى ادامه داد ولى به علت فقر مالى خانواده، نتوانست ادامه تحصيل دهد و به همين دليل در كارخانه نساجى مشغول به كار شد.


او جوانى پرنشاط و خوش‏رو بود و در امور شخصى و اجتماعى از يك نظم و انضباط خاصى برخوردار بود و وقت خود را بيهوده صرف نمى‏‌كرد . علاوه بر امور عبادى و امور اجتماعى به ورزش هم علاقه‏‌مند بود و به آن اهميت مى‌داد.

 

با شروع جنگ تحميلى عراق عليه ايران با اين‏كه شانزده ساله بود ولى زيركى، چابكى ، جسارت و شجاعت او باعث شد تا در سال 1361 بعد از طى دوره آموزش نظامى راهى ميدان‏‌هاى جنگ عليه دشمن متجاوز شود.

 

نعمت‏‌اللّه با عضويت بسيجى داوطلب و با سازماندهى در لشكرهاى 8 نجف اشرف و 14 امام حسين علیه‌السلام سپاه در بيش از 9 عمليات عليه متجاوزان شركت كرد. تيزبينى و زرنگى او باعث شد كه مدتى را به ‏عنوان بى‏سيم‏چى شهيد بزرگوار حاج حسين خرازى فرمانده محترم لشكر 14 امام حسين علیه‌السلام سپاه خدمت نمايد.

 

بالاخره در آخرين سال عمر پربركت خود با سازماندهى در گردان پياده فتح لشكر 8 نجف در بهمن 1365 در عمليات كربلاى 4 (جزيره امّ‏الرصاص جنوب شهر
خرمشهر) شركت كرد و به‏ دنبال آن در همان ايام در عمليات كربلاى 5 در منطقه شلمچه نيز شركت نمود كه بعد از چند روز نبرد خونين در آن منطقه، بر اثر اصابت گلوله به قلبش در تاريخ 7/11/1365 به شهادت رسيد و مدت 35 روز پيكر مطهراو در ميدان جنگ روى زمين باقى مانده بود تا اين‏كه در تاريخ 11/12/1365 پيكر مطهرش را به گلزار شهداى نوش ‏آباد منتقل كردند.


فرازى از وصيت‏‌نامه شهيد نعمت‏‌اللّه منصورى



بارخدايا ، بار تكليفى فوق طاقت ما را به دوش ما مگذار و ببخش ما را و بيامرز گناهان ما را. و بر ما رحمت فرما، تنها يار و ياور ما تويى و ما را بر گروه كافران يارى فرما » (سوره بقره ـ آيه 286) .


خدا را شكر و سپاس كه ما را هدايت كرد و براى رشد و صلاح در اين دنيا قرار داد.


سلام و درود بر رهبر عزيز انقلاب امام خمينى، سلام و درود به ارواح طيبه شهدا كه در دانشگاه الهى قبول شدند و موفق به گرفتن مدرك شجاعت و شهادت
شدند . اميدوارم ما از ادامه ‌دهندگان راه اين عزيزان باشيم.


خدايا،در ميدان رزم با دشمن متجاوز، تمام سختی‌ها و رنج‏‌ها را تحمل مى‌كنم و هجرت كرده‏‌ام تا از گناهانم درگذرى.


اى امت ايران ، دست از يارى امام عزيز برنداريد و پيرو ولايت فقيه باشيد.


مادرجان ،تو يك قربانى (شهيد محمد منصورى) به درگاه خدا هديه نموده‌‏اى. اميدوارم من دومين هدیه‌ات به درگاه خدا باشم ، مراقب باش در اين امتحانات الهى موفّق شوى.


پدر بزرگوارم ، مرا حلال كن و از كوتاهى‌هاى من بگذر.


برادران ، خواهران و همسر عزيزم، شما برايم خيلى زحمت كشيده‌ايد‌، راهى كه انتخاب كرده‏‌ام خيلى باارزش است، ان‏شاءاللّه رضاى خدا در آن باشد.


همسر عزيزم ، زينب‏‌وار استقامت كن ، صبر و بردبارى پيشه كن.


خدايا ،عمر امام عزيزمان را مستدام بدار.

 

والسلام

نعمت‌الله منصورى 1365.9.30

 

 روحش شاد و یادش گرامی


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین