عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
حجت‌الاسلام مومنی:
حجت‌الاسلام مومنی گفت: گناه عامل نزول بلا و گرفتاری بر انسان است که هر کس این را دانسته و باور کند از گناه استغفار می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام حسین مومنی استاد حوزه علمیه چهارشنبه ۳۱ خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: همه ما یک بار به دنیا می‌آییم بنابراین برای موفقیت در زندگی باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

وی افزود: هرکس که براساس تجربه دستورالعمل زندگی می‌دهد باید بر آن خدشه وارد نشده و خود  صددرصد موفق باشد.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه در عالم تنها ائمه معصومین(ع) انسان‌های کامل و موفقی هستند بنابراین ما باید دستورالعمل زندگی را از آنها بگیریم، عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) به شیعیان چندین دستور العمل دادند که هر کس آنها را بداند، باور کرده و عمل کند در دنیا و آخرت پیروز خواهد شد.

استاد حوزه عملیه با اشاره به یکی از این دستورالعمل‌ها اظهار داشت: هرکس جز خدا به کسی امید نداشته باشد هیچ‌گاه امیدش ناامید نخواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از دستورات امام این است که انسان نباید جز از خداوند از کسی درخواست کند چراکه همه چیز در ید قدرت الهی است.

حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به دستورالعمل دیگر امام، بیان داشت: هیچ بلایی بر سر انسان نمی‌آید مگر اینکه از گناه باشد هر کس این را دانسته و باور کند از گناه استغفار می‌کند تا از برخی مشکلات و گرفتاری‌ها نجات یابد.

استاد حوزه با بیان اینکه سوال کردن درباره مسائلی دینی دستورالعمل دیگر امیرمومنان امام علی(ع) است، گفت: همه ما باید درباره مسائلی دینی خود از علما سوال کنیم که مبادا با جهالت در مسیر اشتباه قرار گیریم.

وی در پایان با بیان اینکه صبر برای ایمان همچون سر بر بدن است؛ خاطرنشان کرد: صبر و تحمل بر سختی‌های دینداری از دیگر مسائلی است که هر کس آن دانسته باور کرده و عمل کند به مقامات بسیار بالایی دست خواهد یافت.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین