عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
استاد حوزه علمیه:
استاد حوزه علمیه گفت: کثرت دعا در آن درهای رحمت و کرم الهی را به روی انسان باز می‌کند.
عقیق:حجت الاسلام محمد میرزا محمدی، استاد حوزه علمیه قم چهارشنبه 31 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران به سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: خداوند متعال پیش از اینکه امور خلایق را به پیامبر گرامی اسلام(ص) بسپارند ایشان را با محبت خود طوری تربیت کردند که به جایگاه «خلق عظیم» دست یافتند.

وی با اشاره به اهمیت ادب در وجود متولیان امور مردم، عنوان کرد: کسانی که نسبت به خداوند و ائمه معصومین(ع) ادب نداشته باشند تمی‌توانند متولیان خوبی برای مردم باشند؛ خداوند با محبت خود به پیامبر(ص) ادب را هدیه کرده بودند.

حجت الاسلام میرزا محمدی بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) امیرمومنان امام علی(ع) را تربیت فرمودند که بعد از خود امور مسلمانان را به ایشان بسپارند و ایشان به تربیت مردم بپردازند که متاسفانه این امر با ماجرای سقیفه این امر به تعویق افتاد.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر ماجرای سقیفه رخ نداده بود امیرمومنان امام علی(ع) می‌توانند مردم را همچون سلمان فارسی تربیت کنند.

وی ادامه داد: بعد از ماجرای سقیفه ائمه معصومین(ع) مساله تربیتی بشر را در قالب دعا ارائه کردند که رشد تربیتی انسان‌ها معطل باقی نماند، بنابراین دعاهایی که آنان ارائه کردند دانشگاه خداشناسی و خودشناسی است.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای دعا و مناجات است، گفت: دعا در ماه مبارک رمضان جایگاه خاصی دارد و کثرت دعا در آن درهای رحمت و کرم الهی را به روی انسان باز می‌کند.

استاد حوزه علمیه افزود: هر کس در این ماه اهل دعا و مناجات باشد خداوند نعمات بی‌نظیر و فراوان برای او در نظر می‌گیرد که نه چشمی آن را دیده و نه گوشی آن را شنیده باشد.

وی در پایان گفت: دعا رابطه دو طرفه بین بنده و پروردگار است و کسانی که نسبت به آن معرفت دارند این رابطه را مشاهده می‌کنند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین