عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
با حضور بیش از ۵ هزار نفر برگزار شد؛
تشییع جنازه نوجوان محجبه‌ای که در راه رفتن به مسجد توسط فرد مهاجمی به قتل رسید، با شرکت بیش از ۵ هزار شرکت کننده در ویرجینیا برگزار شد.
عقیق: به نقل از هافینگتون پست، هزاران نفر از مردم ویرجینیا در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری نوجوان محجبه مسلمانی که در راه مسجد توسط فرد مهاجمی به قتل رسیده بود  شرکت کردند. به علاوه مراسم یادبود این دختر مسلمان در شهرهای مختلفی چون نیویورک، بوستون، فیلادلفیا، دیترویت، لوس آنجلس و واشنگتن دی سی برگزار شدند.

مراسم تشیع پیکر نبرا حسنن، نوجوان محجبه‌ای که در سحرگاه ماه رمضان در راه مسجد به قتل رسید، روز گذشته با حضور هزاران نفر از مردم و مسلمانان ویرجینیا انجام گرفت. طبق تخمین‌ رسانه‌های غربی بیش از 5 هزار عزادار مسلمان در نماز میت این نوجوان مسلمان در مسجد جامعه منطقه دالاس در استرلینگ واقع در ایالت ویرجینای آمریکا حضور داشتند.

پیش از نماز محمدمجید امام جماعت مسجد گفت: این سخت‌ترین تشیع جنازه ای بوده که تاکنون در آن حضور داشته ام. حسنن دختری بسیار دوست‌داشتنی برای بسیاری از مردم بود. این دختر مسلمان تنها ساعاتی پیش از مرگش، هم‌کلاسی‌ها و دوستانش را برای افطاری مهمان کرده بود. او تا این اندازه باسخاوت بود.

مجید افزود: کسانی که همچون حسنن، جانشان را این گونه به سبب خشونت از دست می‌دهند، بی‌شک به بهشت می‌روند و خداوند سبحان الله تعالی، عامل این جنایت را به تقاص اعمالش خواهد رساند.

این نوجوان مسلمان سحرگاه یکشنبه، هنگامی که همراه دوستانش در راه رفتن به مسجد برای خواندن نماز صبح بود مورد حمله یک راننده مرد قرار گرفت. فرد ضارب از اتومبیل خود خارج شد ه و دختر محجبه را با چوب بیسبال مورد حمله قرار داده و پس از ربودن او را به قتل رساند. جسد او ساعاتی بعد در یک دریاچه کشف شد.

پلیس داروین مارتینز تورز راننده 22 ساله را به جرم قتل او دستگیر کرده، اما اعلام کرده هیچ شواهد و مدارکی از اسلام‌هراسی و جرایم نفرت محور در این حادثه دیده نمی‌شود. پلیس معتقد است حسنن قربانی یک حادثه خشم جاده ای شده است. این درحالی است که والدین او و گروه‌های حقوق بشر در این باره نظر دیگری داشته و معتقدند که او به خاطر حجاب و مذهب‌ اسلام مورد حمله قرار گرفته است.

محمود حسنن ابورز ، پدر نبرا معتقد است که پوشش اسلامی دخترش یعنی روسری و ابایا(لباس بلند سنتی عربی) که دخترش در سحرگاه پوشیده بوده، عامل این حمله علیه او بوده است. وی به خبرنگاران گفته که دخترش را چون مسلمان بوده کشته‌اند.

ابراهیم هوپر سخنگوی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) نیز گفت: ما بر این باور هستیم که این جنایت به دین او ارتباط داشته است. نمی‌توانید به همین سادگی بگویید که چون مضنون حرفی راجع به اسلام نزده پس انگیزه او نیز علیه اسلام نبوده است.

لنا ماسری، مدیرکل ملی امورحقوقی این شورا نیز گفت: ما به نمایندگی از خانواده این نوجوان مسلمان تحقیقات دقیقی را برای بررسی انگیزه‌های احتمالی مسبب این پرونده مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

 

 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین