عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۶۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه عمومی مطرح است، گفت: افرادی که به تعبیر قرآن کریم جانشیان خداوند متعال در کره خاکی هستند، نباید نسبت به افزایش گناهان درجامعه بی‌توجه باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر دیروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه شهیدان به صورت ویژه مورد عنایت خداوند متعال هستند، اظهار کرد: شهدا زنده هستند و نزد خداوند متعال روزی دارند.

وی با تاکید بر اینکه شهادت برترین نوع مرگ است، اضافه کرد: شهادت در هنگام مرگ دعای بسیاری از مؤمنان است، بر اساس روایتی اگر فردی این دعا را به صورت مستمر داشته باشد اما به صورت عادی جان خود را از دست دهد همانند فردی است که به شهادت رسیده است.

این استاد  دانشگاه با اشاره به اینکه منافقین مورد عذاب الهی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد:‌ افرادی که منافق هستند اگر کار خیر هم انجام دهند مورد قبول قرار نمی‌گیرد؛ نفاق ریشه بسیاری از مشکلات امت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: رحمت الهی فراگیر بوده و شامل همه افراد می‌شود اما برخی از افراد به میزانی گناه کردند و آلوده هستند که خداوند متعال نمی‌تواند نسبت به همه گناهان آنها چشم‌پوشی کند، نفاق و ترویج آن یکی از مواردی است که گناهان سنگینی را برای انسان به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از صلح‌طلبی به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی دین مبین اسلام نام برد و ادامه داد: افرادی می‌گویند اسلام خواهان جنگ است که خود در جنگ‌های نظامی مختلف هزاران نفر را به کشتن داده‌اند، این افراد آوارگی و بدبختی مردم را در کشورهای مختلف دنبال کردند.

وی از غصب منازل فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت: اکنون شهرهایی را غصب کرده و به زور می‌خواهند در زمین دیگران برای خود مسکن بسازند؛‌ امثال این افراد هستند که اجازه نمی‌دهند مردم ناتوان یمن لحظه‌ای آرامش و امنیت داشته باشد.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه عمومی مطرح است، عنوان کرد: افرادی که به تعبیر قرآن کریم جانشینان خداوند متعال در کره خاکی هستند نباید نسبت به افزایش گناهان بی‌توجه باشند.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در بسیاری از موارد مسلمانان را نسبت به جنگ نهی کرده است، اضافه کرد: بزرگ‌ترین مرکز اسلام مدینه است اما این شهر با قرآن کریم فتح شد؛

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: در روایات مختلف دعوت افراد مختلف به سمت آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته است؛ بر اساس روایتی اگر بتوانیم یک فرد را هدایت کنیم از هر چیزی که آفتاب بر آن می‌تابد ارزشمندتر است.

وی با بیان اینکه شهر مکه نیز در دوران حضرت محمد(ص) بدون هیچ خون‌ریزی فتح شد، عنوان کرد: صاحبان ادیان باید بدانند که بر اساس آموزه‌های قرآن کریم با وقوع جنگ، کلیسا، مساجد و کنیسه از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی استقامت امام خمینی(ره) و همراهی مردم را عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: دشمن اکنون با قراردادهای مختلف به دنبال تقویت توان نظامی و خرید تسلیحات است، در این شرایط نباید نسبت به توان نظامی کشور غافل باشیم بلکه باید در راستای تقویت آنها گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی‌های استکبار پایانی ندارد، مطرح کرد: ائمه اطهار(ع) نیز مذاکره را قبول داشتند؛ اما برای مذاکره شرایط خاصی را مطرح کردند و مذاکره را آخرین راهکار می‌دانستند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین