عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:
عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی گفت: اگر افراد نسبت به آموزه‌های قرآن کریم تدبر لازم را داشته باشند و به آنها عمل کنند شاهد اختلاس‌ها و رباخواری‌ها نخواهیم بود؛ اینکه مسئولان یکدیگر را متهم کنند اقدامی اشتباه است که آسیب‌های مختلفی را به دنبال دارد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه عمل بدون علم موجب نفاق می‌شود، اظهار کرد: شناخت و عمل دو رکن ایمان است که اگر یکی از آنها در انسان نباشد برای رسیدن به ایمان هیچ تضمینی وجود ندارد.

وی از افزایش شبهات دینی در فضاهای مختلف حقیقی و مجازی یاد کرد و افزود: افراد بسیاری هستن،  به علت نداشتن ایمان محکم و مستقر مورد تاثیر شبهات دینی قرار گرفته‌اند در حالی که اگر انسان ایمان حقیقی و مستقری داشته باشد نه فقط از شبهات دینی تاثیر نمی‌پذیرد، بلکه در رفع شبهات نیز تاثیرگذار خواهد بود.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی به جنایات کشورهای استکباری و هم‌پیمان‌های آنان در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: اگر فردی چشم بصیرت داشته باشد چهره جهنمی امثال ترامپ نتاهیاهو و پادشاهان سعودی را خواهد دید، چرا که آنها همواره در حال ظلم و ستم به مردم مظلوم کشورهای مختلف هستند.

وی با تاکید بر اینکه مؤمن واقعی از خشم خداوند متعال در هراس است،‌ عنوان کرد: مؤمن واقعی با ترس از خداوند متعال نسبت به مادیات دنیایی هیچ وابستگی ندارد و به علت امان ماندن از عذال الهی و رضایت خداوند متعال صحنه گناه، رشوه و معصیت‌های دیگر را با گفتن ذکر و دعا رها می‌کند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین رفیعی با بیان اینکه تدبر و فهم قرآن کریم، اهمیت بسیاری نسبت به قرائت آن دارد، اظهار کرد: اگر انسان نسبت به آیات قرآنی توجه لازم را داشته باشد، تفکر و تامل او سبب پیشرفت و تغییر می‌شود؛ بیان نکات تفسیری در آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اقدام قابل تقدیری است.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به داشته‌های خود بی‌توجه باشیم، مطرح کرد: خداوند متعال نعمت‌های بسیاری را به انسان داده است که فرد مومن باید شکرگذار آنها باشد و برای رضایت خداوند متعال از نعمت‌ها استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از مشکلات اقتصادی جامعه یاد کرد و ادامه داد: اگر افراد نسبت به آموزه‌های قرآن کریم تدبر لازم را داشته باشند و به آنها عمل کنند شاهد اختلاس‌ها و رباخواری‌ها نخواهیم بود؛ اینکه مسئولان یکدیگر را متهم کنند اقدامی اشتباه است که آسیب‌های مختلفی را به دنبال دارد.

استاد المصطفی،  تکیه بر خداوند متعال،‌ تقویت ایمان و عمل نیک را از عوامل سعادت انسان دانست و عنوان کرد: اگر انسان نسبت به حقایق دنیای آخرت توجه داشته باشد نسبت به مادیات دنیا بی‌توجه می‌شود و در راستای توشه‌اندوزی برای آخرت خود از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین