عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
حجت‌الاسلام و المسلمین زائری:
استغفار نه لقلقه زبان و نه تعارفی در میان است، بلکه توبه حقیقی در خالصانه‌ترین لحظات مناجات انسان با خدا اتفاق می‌افتد. حقیقت استغفار این است که انسان با تمام وجود بفهمد غفلت با او چه کرده است.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری در برنامه شب سوم از لیالی قدر که در موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، به صفت بخشندگی خداوند متعال اشاره کرد و گفت: ما انسان‌ها، در شرایط معمولی حق دوستی را نسبت به تمام دوستان خود در نظر می‌گیریم و تلاش می‌کنیم حق یکی را به نفع دیگری پایمال نکنیم. طبیعی است که بخشندگی خداوند کریم را باید در حد و اندازه خداوندی او در نظر گرفت که با معیار قیاس و سنجش ما انسان‌ها قابل مقایسه نیست.

وی افزود: آنچه که خداوند برای سال آینده ما مقدّر می‌کند، جز خیر و رحمت نیست. ما تنها وظیفه داریم که مراقبت داشته باشیم تا این خیر و رحمت را از دست ندهیم. یکی از نکاتی که پیامبر اکرم (ص) به مردم آموخت، آن بود که خداوند در ماه مبارک رمضان دست و پای شیطان را بسته است. بنابراین بهانه‌ای برای ارتکاب گناه نداریم تا بهانه‌جویی کنیم. از سوی دیگر آن حضرت فرمود که خداوند در این ماه درهای بهشت را گشوده تا مردم وارد شوند و درهای جهنم نیز بسته شده است.

آزادی هفتاد هزار هزار انسان گناهکار در شب‌های ماه رمضان برکت دیگری در این ماه است که حجت‌الاسلام زائری به آن اشاره کرد و گفت: خداوند افراد را به میهمانی دعوت کرده و جز خیر برای آن‌ها نخواسته است. در چنین موقعیتی ما باید ظرفیت پذیرش خیر را در خود بالا برده و خود را از آن محروم نکنیم.

این فعال فرهنگی درباره تلاش برای کسب و نگهداری رحمت الهی تصریح کرد: بهتر و امین‌تر از حضرت امیرالمومنین (ع) برای این کار سراغ نداریم تا ایشان را واسطه قرار دهیم که خداوند عنایت کند در مسیر نگهداری و فیض بردن از رحمت الهی محروم نمانیم. 

حجت‌الاسلام و المسلمین زائری با بیان اینکه حقیقت استغفار این است که انسان با تمام وجود بفهمد غفلت با او چه کرده، بر قرار صادقانه با خداوند در شب‌های قدر تأکید کرد و گفت: هر کسی متناسب با شناخت از خود، نقاط قوت و ضعف خود را می‌داند و باید با خداوند قرار بگذارد که توبه حقیقی کرده و از گناه دوری کند. استغفار نه لقلقه زبان و نه تعارفی در میان است. بلکه توبه حقیقی در خالصانه‌ترین لحظات مناجات انسان با خدا اتفاق می‌افتد که شب قدر بهترین فرصت برای این کار است.

به گزارش تسنیم، برنامه شب‌های بهشتی(افطار تا سحر) همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان با برنامه‌های متنوع از جمله جشن قرآن، بازارچه خیریه، مشاوره خانواده و ... میزبان عموم خواهد بود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین