عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
حجت‌الاسلام بی‌آزار طهرانی:
حجت‌الاسلام بی‌آزار طهرانی گفت: کسانی‌که امروز برای حریم ولایت خط و نشان می‌کشند بدانند اینجا کوفه نیست و رهبر معظم انقلاب لحظه‌ای غریب و تنها نخواهد ماند.
عقیق:حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار طهرانی، خطیب مشهور امروز در نوزدهمین اجتماع مدافعان حرم با یادبودی از شهدای یگان صابرین و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گرامیداشت 17 هزار شهید ترور که در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: حقیقت علم‌الکتاب امیرمومنان امام علی(ع) هستند.

وی افزود: ولایت امیرمومنان از سوی خداوند تفویض شده بود اما مردم به واسطه زر، زور و تزویر فریب خوردند.

این خطیب مشهور ادامه داد: اینکه برخی به خطبه 91 نهج‌البلاغه استناد کردند که امام علی(ع) فرمودند من مطیع آن کسی خواهم بود که مردم انتخاب کرده و به او رای دهند؛ این یک خلط مبحث است، خطبه 91 زمانی بیان شده که بعد از مرگ خلیفه سوم مردم به شدت خواستار حکومت امیرمومنان امام بودند که حضرت می‌فرمایند مرا رها کرده و بروید چرا که  امام علی اگر بر حکومت نشیند با صلابت و بر حق اقدام می‌کند.

وی با اشاره به این فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) که فرمودند «من به حرف‌های درگوشی شما بهاء نداده و خط مستقیم الهی را طی می کنم»، عنوان کرد: همان ادبیاتی که امروز این معانی را مطرح می‌کند که مردم طریق ولایت را در مبنا نه در مقبولیت تعیین می‌کنند اگر به جمله‌ای که از امیرمومنان ذکر شد برسند او را دیکتاتور معرفی خواهند کرد چرا که ایشان تا زمانی که بر حکومت بودند نفس اشراف، منافقان و دنیازد‌ه‌ها را گرفته بودند.

حجت‌الاسلام بی‌آزار طهرانی گفت: امیرمومنان امام علی(ع) با کسی در امر الهی مسامحه نکردند اینگونه بود که جنگ جمل را به او تحمیل کرده و ایشان مقابل مریدان دنیاطلب قرار گرفتند.

وی با اشاره به این سخن حضرت زهرا(س) که مثال امام همچون کعبه است که مردم باید سراغ ایشان بروند، اظهار داشت: این افتخار نیست که بگوییم مردم هرچه خواستند و انتخاب کردند ما باید تسلیم آن باشیم، امیرمومنان امام علی(ع) اگر 40 نفر یاور داشتند اجازه نمی‌دادند جریان سقیفه رخ دهد.

 استاد حوزه و دانشگاه گفت: بر اساس فرمایش امام صادق(ع) هر جریان تکفیری که امروز در نوع بشر می‌بنید سهام‌داران اصلی آن سقیفه است، امروز برخی می‌خواهند جریان سقیفه را منصوص‌الخلافه معرفی کنند در حالیکه آنها غاصب ولایت امیرمومنان علی(ع) بودند.

حجت‌الاسلام بی‌آزار طهرانی بیان داشت: غصب ولایت امیرمومنان امام علی(ع) با تبدیل خلافت به سلطنت رخ داد و اگر امام سکوت کردند به این دلیل بود که یار و یاور نداشتند و برای نگهداری اصل دین سکوت کردند.

وی گفت: کسانی‌که امروز برای حریم ولایت خط و نشان می‌کشند بدانند اینجا کوفه نیست اینجا ام‌‌القرای تشیع است که پرچم امیرمومنان امام علی(ع) را با هزینه‌ها و خون‌های زیادی سرپا نگه داشتیم و نخواهیم گذاشت فرزند او رهبر معظم انقلاب لحظه‌ای غریب و تنها بماند.

این خطیب مشهور با بیان اینکه شهدای ترور تهران سند عظمت شهدای مدافع حرم شدند، عنوان کرد: کسانی که با اندیشه تاریک مدافعان حرم را کشته یا در نهایت مستشار معرفی کرده و بهانه می‌آورند که چرا با هزینه آن سوی مرزها مبارزه کنیم همان اندیشه وقتی این عزیزان در قلب پایتخت به شهادت رسیدند التزام و اجبار همبستگی را حس کرده و گفتند همه با هم هستیم.

حجت‌الاسلام بی‌آزار طهرانی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند: زیرک کسی است که دشمن خود را در بیرون از وطن نگه دارد این سفاهت است که بخواهید با دشمن در داخل وطن خود مبارزه کنید.

وی گفت: امروز ما امنیت خود را مرهون خون شهدای مدافع حرم هستیم بنابراین تلاش کنیم در خط شهدا گام برداریم و اهداف آنان را در مقام امر به معروف و نهی از منکر در مدارس و مساجد مدنظر گرفته وارد میدان شده و اجازه ندهیم خون شهدا و اسلام لطمه بخورد.


منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین