عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:
حب به دنیا ریشه تمام رذالت‌ها و بدی‌هاست؛ بخش قابل توجهی از مردم دنیا فقیر هستند؛ چرا که بخش کوچکی از مردم دنیا که بیش از حد خود ثروت دارند حق فقرا را غصب کرده‌اند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین  حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه درود فرستادن بر حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان نزد خداوند متعال ارزش بالایی دارد، اظهار کرد: در روایتی پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند « بر من رسول‌الله واجب می‌شود افرادی که صلوات می‌فرستند را شفاعت کنم».

وی با تاکید بر اینکه بلوغ اقتصادی با بلوغ سنی متفاوت است، اضافه کرد: بلوغ عقلانی، فکری و ایمانی نیز از دیگر انواع بلوغ است که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ اگر انسان بی‌ارزشی و زودگذر بودن دنیای خاکی و جاودانگی دنیای آخرت را درک کند از نظر عقل، فهم و درک بالغ است.

این خطیب حوزوی خاطرنشان کرد: اگر انسان از وابستگی‌های دنیا جدا شود و باطن دنیا را مشاهده کند به معرفت می‌رسد و می‌تواند درست را از نادرست تشخیص دهد؛ اگر در دنیای خاکی دچار آلودگی نشدیم می‌توانیم به رستگاری و سعادت برسیم.

وی با اشاره به اینکه نور از گمراهی انسان در تاریکی‌ها جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: حب به دنیا ریشه تمام رذالت‌ها و بدی‌هاست؛ بخش قابل توجهی از مردم دنیا فقیر هستند چرا که بخش کوچکی از مردم دنیا که بیش از حد خود ثروت دارند حق فقرا را غصب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  فرحزاد با بیان اینکه خداوند متعال در بهشت جایگاه متفاوتی را برای فقرا درنظر گرفته است، مطرح کرد: در روز قیامت نجات انسان‌ها بر اساس نور آنهاست چرا که نور انسان را از وابستگی به دنیا دور نگه می‌دارد و بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) علامت نورانی شدن این است که فرد از دنیا جدا شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قلب انسان نورانی شود رشوه نمی‌گیرد و زیر بار رذایل اخلاقی نمی‌رود؛ انسان نورانی قبل از فرارسیدن مرگ خود آماده رفتن می‌شود در حالی که برخی افراد دارایی‌های خود را در دنیا خرج کرده و هیچ چیزی برای آخرت خود ذخیره نگه نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه فرزندان معنوی امام علی علیه‌السلام باید از ایشان الگوبرداری کنند، اظهار کرد: ایشان بعد از پیامبر اسلام(ص) اولین زاهد بود چرا که مادیات دنیا در دیدگاه ایشان هیچ جایگاهی نداشت.

این سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: افرادی که تفکیری‌ها، خوارج و ابن ملجم‌ها را به وجود آوردند باید مورد لعن و نفرین قرار گیرند چرا که این گروه‌ها به اصل دین مبین اسلام ضربه زده‌اند.

وی از تلاش ائمه اطهار(ع) برای کمک‌ رساندن به فقرا یاد کرد و ادامه داد: برخی از چاه‌هایی که حضرت علی‌علیه‌السلام احداث و برای مردم وقف کردند اکنون نیز مورد استفاده‌های میلیون‌ها انسان است، اما برخی تلاش می‌کنند تا نام ایشان از این چاه‌ها برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه حضرت علی علیه‌السلام دارایی‌های خود را برای رضای خداوند متعال هزینه کردند، اظهار کرد: ایشان نسبت به حمایت از فقرا و به ویژه یتیمان نگاهی ویژه داشتند به همین علت در فرمایشات مختلف به این امر تاکید کرده‌اند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین