عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس مطرح کرد:
آیت الله موحد گفت: فخر ما شیعیان این است که نام و شخصیت علی بن ابیطالب(ع) در بین تمامی ادیان الهی در فصاحت و بلاغت و عدالت،خدامحوری و جهاد با نفس سرآمد است.
عقیق:آیت الله  علی شیخ موحد در گفتگویی در شیراز اظهار داشت: علی بن ابیطالب(ع) شخصیتی بنام در جهان اسلام است و  در همه ابعاد الگوی کاملی برای جامعه بشری اشت

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با بيان اينكه تاریخ اسلام سه عنوان را در ارتباط با مولا ذکر کرده است، بيان داشت: اولين عنوان كه از شاخصه هاي بارز مولاي متقيان است، دانش همراه با فصاحت و بلاغت در حدّ فوق عادی است كه نهج‌البلاغه گویای قسمتی از آن است.

وي همچنين استقامت و شجاعت در پیشبرد اسلام در جنگ و صلح را يكي ديگر از عناوين و شاخصه هاي بارز مولا علي عليه السلام ذكر كرد و افزود: شجاعت در پیشبرد اسلام در جنگ و صلح، در دوران حاکمیت و خانه نشینی، شیوه مبارزات حضرت در صدر اسلام و صبر ایشان بعد از رحلت پیامبر عظیم‌الشأن و دوران امامت نشانه استقامت امیرالمومنین(ع) است.

آیت الله  شیخ موحد، تقوا و پرهيزگاري را به عنوان شاخصه  سوم حضرت علي عليه السلام معرفي كرد و افزود: تقوی و پرهیزکاری، عبادت و خضوع، دعای کمیل و گریه‌های نیمه‌شب‌های کوفه همه و همه گواه از ویژگی های بارز مولاي متقيان مي باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، در ادامه الگوگیری از سيره مولاي متقيان  علي عليه السلام را عامل موفقيت طلاب و روحانيون دانست و خوب درس خواندن، فراگیري اسلام، تحقیق و مطالعه، برای علم ارزش ذاتی قائل شدن و استقامت در تبليغ را از عوامل موفقيت طلاب و روحانيون در جهت همگام شدن با سيره ي علوی برشمرد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین