عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۲
در نوزدهمین سحر گاه ماه مبارک رمضان حنانه خلفی نابغه قرانی برنامه سر سفره خدا را به فضای وحیانی مزین کرد. همچنین سحرگاه ۲۰ رمضان سید مهدی میرداماد مداح اهل بیت به همراه پسرش در این برنامه حاظر خواهد شد.
عقیق:در سحر گاه اولین شب قدر و همزمان با شب ضربت خوردن قرآن ناطق حنانه خلفی حافظ  کل قران کریم در برنامه زنده سر سفره خدا حاضر شد و در مورد چگونگی انس با قران برای مخاطبین برنامه صحبت کرد.
در این برنامه که ابتدا توسط مجری برنامه روش های مختلف حفظ قران حنانه خلفی به آزمون گذاشته شد و وی به صورت صد در صد همه آزمون های حفظ را در برنامه صحیح جواب داد.  حنانه خلفی در این برنامه گفت که وی ده سال دارد و در مسابقات قران کریم اوقاف نفر اول شده است و با شرکت در مسابقات بین المللی مختلف به کشور های لبنان، ترکیه، عراق، روسیه،بوسنی و هرزگوین، امارات و سوریه سفر کرده است و در بیشتر مسابقات قرانی مقام اول را کسب کرده است.

وی گفت در خانواده ما همه خواهر و برادر هایم حافظ قران هستند و با تشویق پدرم و مادرم این کار را از کودکی شروع کردم و پدر با حفظ و مادر با مرور کمک زیادی به من کرده اند. حنانه تمامی اساتید خود را در این برنامه نام برد و گفت که از سن 4 سالگی شروع به آموزش روخوانی کرده است و پس از آن از سن 5 سالگی حفظ قران را آغاز نموده است و در سن 7 سالگی حافظ کل قرآن شده است.  وی در ادامه بهترین خاطره خود را ملاقات با رهبری می داند که در این ملاقات رهبری اجازه داده اند که حنانه قران را با صوت به صورت کامل قرائت کند؛ که سی دی این قرائت در نمایشگاه بین المللی قران کریم رو نمایی شده است. 

در پایان نیز قبل از مداحی و مرثیه سرایی مداح نوجوان برنامه حنانه با قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام فضای معنوی خاصی به برنامه داد. لازم بذکر است برنامه سر سفره خدا با دعوت از فعالین فرهنگی در سحر گاه ماه مبارک رمضان به صورت زنده برگزار می شود.

سحر گاه بیستم رمضان نیز سید مهدی میرداماد مداح اهل بیت و چهره مشهور و محبوب به همراه پسر نه ساله خود در میهمان برنامه سحرگاهی شبکه کودک می شوند.

میرداماد متولد سال 1357 در شهر اهواز است اما به دلیل جنگ تحمیلی خانواده او به قم مهاجرت کردند و شاید همین مساله هدایت گر و انگیزه بخش او برای ورود به عرصه مداحی بود. پس از تحصیلات دبیرستان وارد حوزه علمیه می شود ودر طی چهار سال سطح یک حوزه علمیه را می گذراند اما به گفته خودش ادامه تحصیل در حوزه به خاطر حاشیه های مداحی دشوار بود پس تحصیل را پایان می دهد و در برابر بهت دوستان و خانواده به سربازی می رود.

میرداماد در دوران مداحی خود افتخار شاگردی بزرگان و پیرغلامانی همچون حاج منصور ارضی ، حاج علی انسانی ، حاج حسن خلج ، حاج صادق آهنگران و … را داشته و همین مساله را عامل پیشرفت و موفقیتهای خود می داند هرچند که همواره تاکید دارد هر چه در این مسیر دارم از دعای مادر مرحومم هست که دعای عجیبی در حقم می کرد: «دعا می کنم در خانه امام حسین(ع) عزیز شوی!» سید مهدی میرداماد بر برنامه سحر فردا برای کودکان ایرانی در رثای امیرمومنان مداحی نیز خواهد کرد.

سر سفره خدا برنامه سحرگاهی شبکه کودک است که با ترکیبی نو و متفاوت از دیگر برنامه های سحرگاهی سیما همه روزه تقدیم کودکان ایرانی می شود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
توانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
سلام
قرآن ناطق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
العیاذ بالله
دوستان خواهشا در کلام دقت کنید
آیا این مومنه بزرگوار قرآن ناطق است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مام صادق(ع) در حدیثی دیگر فرمود: «امیر المؤمنین(ع) می فرماید: من علم خداوند و زبان گویای خداوند هستم.[2] همچنین تعبیرهای «لِسانُهُ النّاطِقُ»، ما زبان ناطق خداوند هستیم،[3] «أنَا الکِتابُ النّاطِقُ»[4] «النّاطِقُ بِالقُرآنِ»[5] «النّاطِقُ عَنِ القُرانِ»[6]
اصلاح کنید
یا علی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
1
در سحر گاه اولین شب قدر و همزمان با شب ضربت خوردن قرآن ناطق، حنانه خلفی حافظ کل قران کریم در برنامه زنده سر سفره خدا حاضر شد

یک بار با دقت بخوانید جناب توانا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین