عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
استاد قرائتی بیان کرد:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اینکه قاتل امیرمومنان(ع) یک نفر بود؛ ولی برای لعن از لفظ جمع« قاتلان» استفاده می کنیم؟ گفت: کسانی که به قتل امیرمؤمنان(ع) راضی بودند در این امر شریک هستند؛ یعنی این افراد با ابن ملجم پیوند مکتبی دارند.
عقیق: استاد محسن قرائتی در ادامه دوره مهارت های تبلیغ در قرآن در مدرسه علمیه عالی نواب که از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان برگزار می شود، در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اینکه قاتل امیرمومنان(ع) یک نفر بود؛ ولی برای لعن از جمع قاتلان استفاده می کنیم؟ گفت: کسانی که به قتل امیرمؤمنان(ع) راضی بودند در این امر شریک هستند؛ یعنی این افراد با این ملجم پیوند مکتبی دارند.
وی افزود: قرآن درباره پیوند مکتبی فرموده است: «فَکَذَّبُوهُ فَعَقَرُوها فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُمْ بِذَنْبِهِمْ فَسَوَّاه(شمس/14)» و باید گفت با آنکه ناقه صالح را یک نفر کشت ولی قرآن، قاتلان ناقه را جمع آورده و یا در جایی دیگر بیان می کند که شما یهودی ها انبیاء را کشتید؛ در حالی که پیامبران گذشته منظور است؛ ولی از آنجا که آنها به این کار اجدادشان راضی اند، شریک هستند.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی درباره اهمیت الگوگیری از معصومان(ع)، اضافه کرد: اگر چهارده معصوم(ع)  همه مرد بودند، دیگر کسی نمی توانست برای زنها در امر خانه داری، فرزندداری و همسرداری الگویی مناسب معرفی کند.
وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه کشف، استخراج، ذوب، قطعه سازی و اتصال قطعات یعنی مراحل خودرو سازی را می توان برای استعدادهای مختلف بکار گرفت، با اشاره به اینکه نباید کارها و درس ها را به صورتی اداری و کارمندی انجام داد، اظهار کرد: یکی از توفیقات بنده این بود که معاون وزیر بودم ولی «اداری» و کارمند نشدم.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه نباید خودباخته مدرک بود، بر حمایت از طلاب مستعد در تبلیغ تاکید و خاطر نشان کرد: باید برای این دست از افراد کار ویژه ای در نظر گرفت.

 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین