عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
همزمان با فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع)، شبکه‌های مختلف رادیویی ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که تقدیم مخاطبان روزه دار و شب زنده دار خود می‌کند.
عقیق:شبکه های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) با تولید و پخش ویژه برنامه هایی تلاش میکنند تا اوقاتی سرشار از معنویت را برای مخاطبان روزه دار و شب زنده دار خود رقم بزنند.

رادیو ایران

رادیو ایران در شب های قدر ویژه برنامه "هنگام باران" را پخش می کند. این برنامه از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی پخش می شود.  در این شب ها گزارش های مختلفی از کسانی که به خاطر خدمات رسانی به مردم نمی توانند در این مراسم معنوی حضور داشته باشند، پخش می شود. در آیتم از شهرستان چهار گوشه ایران گزارشگران رادیو ایران در سراسر کشور به سراغ نمادهای شهرها می روند به طور مثال گزارشگر سیستان و بلوچستان از مرزبانان درباره شب قدر می پرسد و گزارشگر بندر عباس و بوشهر به سراغ ناخدا ها میروند و در مورد شب قدر با آنها گفت و گو می کنند. ضمن اینکه گیتی محمدی گزارشگر رادیو ایران با کسانی گفتگو می کند که به هر دلیلی نمی توانند در مراسم شب قدر  حضور داشته باشند. "هنگام باران" در شب های قدر به گویندگی حامد نجم الهدی، مشاور محتوایی اکبر عاشوری و نویسندگی فرزانه ناظری و دکتر مهدی رسولی از ساعت 23 شب تا 2:30 سحر از آنتن رادیو ایران پخش می شود.شنوندگان می توانند از طریق طول موج 90 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو ایران باشند.

رادیو اقتصاد

در ویژه برنامه های "باران رحمت" با حضور کامران امیدی کارشناس مجری، حجت الاسلام دکتر عباس حبیبی استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام دکتر حسام الدین خلعتبری محقق و  استاد حوزه و دانشگاه به همراه دکتر محمدرضا فاخری استاد دانشگاه در این ویژه برنامه ها در خصوص اهمیت شب های قدر بهگفتگو خواهند نشست.اعمال شب های قدر، افزایش رزق و روزی در این شب ها، راه های ارتباط با امام زمان(عج) و... از جمله محورهای موضوعی این ویژه برنامه ها خواهد بود.همچنین در بخش هایی از برنامه شنونده گزارشات مردمی، سخنرانی، مداحی و ... نیز خواهید بود.ویژه برنامه های "باران رحمت" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد در دو قسمت روز های سه شنبه و پنج شنبه ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

در ویژه برنامه های "شهید عدالت" با حضور کامران امیدی کارشناس مجری، حجت الاسلام حمید احمدی مدیرکال آموزش و نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت و نیز حجت الاسلام سید حسن پور موسوی استاد حوزه و دانشگاه و مداح اهل بیت(ع) به موضوع شهادت حضرت علی(ع) می پردازد.ویژه برنامه های "شهید عدالت" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد در دو  قسمت روز چهارشنبه ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه روز جمعه ساعت 10:00 به مدت 115 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

به مناسبت شهات حضرت علی (ع) در ویژه برنامه "در سوگ عدالت " حجت الاسلام مجید کرمی، کارشناس مذهبی به همراه دکتر احمد شفا زاده، کارشناس مجری در برنامه فردا در خصوص چگونگی سیره حکومتی حضرت علی (ع) در بخش اقتصادی و اجتماعی گفتگو می کنند.تفسیر آیات قرآن، نوحه  و... از جمله عناوینی هستند که به سمع شنوندگان خواهند رسید.ویژه برنامه "در سوگ عدالت"  به تهیه کنندگی محسن رنگینی جمعه در دو بخش  ساعت 07:00 به مدت 90 دقیقه و ساعت 21:00 به مدت 55 دقیقه روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز از رادیو اقتصاد پخش می شود.

رادیو پیام

رادیو پیام در شب های قدر بنابر شرح وظایف و ماموریت ها اقدام به پخش متن ها و موسیقی های مرتبط با این مناسبت می‌نماید. شنوندگان می توانند از طریق طول موج 104 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو پیام باشند.

رادیو تهران

 شبکه رادیویی تهران از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ویژه برنامه‌های لیالی قدر در شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان را به صورت مستقیم پخش می کند. ویژه برنامه"پله پله تا ملاقات خدا" کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که سه شب به صورت زنده به همراه قاریان و سخنرانان مطرح کشورمان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از ساعت 22 و 30 دقیقه تا 3 بامداد میزبان شب‌زنده‌داران است. انعکاس شب قدر از رادیو به واسطه معذوریت کسانی است که نمی توانند در مراسم ها حضور داشته باشند، در این ویژه برنامه مراسم به صورت زنده از رادیو تهران پوشش داده می شود. پخش قرائت دعای جوشن کبیر توسط غلام‌رضازاده، زین‌العابدین فرد، باقری و محمدپور و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همچون؛ عباس حیدرزاده‌، در شب 19، مجتبی باقری در شب 21 و حامد رضوان‌فر در شب 23 ماه مبارک رمضان از بخش‌های این مراسم معنوی محسوب می‌شود. همچنین مراسم سخنرانی و احیا توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در شب 19 ماه مبارک رمضان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در شب 21 ماه مبارک رمضان و آیت‌الله سید احمد خاتمی در شب 23 ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود. انعکاس رویداد مذهبی شب قدر از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بخش ادبیات در قدر سروده خانم دکتر شمشاد و آیتم قدر ماه ضیافت، کمک و دستگیری از ایتام از بخش هایی است که از رادیو تهران تقدیم مخاطبان می شود. شنوندگان می توانند از طریق طول موج 94 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو تهران باشند.

رادیو سلامت

"نقطه سر خط" کاری از گروه اجتماعی، 26 خرداد ماه از ساعت 8:00 با حضور حسین اعرابی، روانشناس و

حجه الاسلام اسفندیاری، کارشناس مذهبی موضوع الگوبرداری از مولا علی در رعایت حق الناس را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. "عصرتون سلامت" عنوان برنامه ای از گروه تغذیه و سلامت 25 خرداد ماه، از ساعت 17 با حضور حمیدرضا بابامرادی، روانشناس به موضوع قدرِ قدر را بدانیم می پردازد. برنامه "بفرمایید سیب" گروه تغذیه و سلامت، 26خرداد ماه، از ساعت 17 با حضور دکتر مهکام، کارشناس مذهبی به مضوع عطر خوش مهربانی؛ و شب قدر خواهد پرداخت. "پشت پلک صبح" عنوان برنامه ای از گروه تغذیه و سلامت، روزهای 26 و 25 خرداد ماه، از 30 دقیقه بامداد، با حضور کارشناسان به موضوعاتی همچون علی(ع) رستگار بی بدیل: رستگاری چیست و رستگار کیست؟؛ و در شبهای قدر آسمان نزدیک است دعا کنیم تا اجابت شود می پردازد. "کوچه سلامت پلاک 102" گروه تغذیه و سلامت نیز روز 26 خرداد از ساعت 10:20 با حضور حجت الاسلام علی آقا بابا، کارشناس مذهبی و دکتر امیدی، روانشناس به موضوع شجاعت در چیست و چگونه معنا می شود؟ خواهد پرداخت. شنوندگان می توانند از طریق طول موج 102مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو سلامت باشند.

رادیو صبا

برنامه عشق علیه السلام از 23 تا 28 خرداد ماه ساعت 21 و به مدت 60 دقیقه با بیان متون ادبی و مناجات های ویژه شب های قدر به استقبال این ایام می رود.برنامه علی نامه از 23 تا 28 خرداد ماه و از ساعت 9:15 به مدت 15 دقیقه با شعر خوانی در مدخ و ثنای حضرت علی علیه السلام به روی آنتن می روود. پابه پای آسمان از 23 تا 28 خرداد ماه به صورت زنده و از ساعت 9:30 مسابقه تلفنی و پیامکی ویژه این ایام را به روی آنتن می برند.شنوندگان می توانند از طریق طول موج 5/105 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو صبا باشند.

رادیو فرهنگ

برنامه « متحیرم چه نامم» ویژه شهادت حضرت علی (ع) ، روز جمعه 26 خرداد از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.این برنامه کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ با رویکردی ادبی به ویژگی ها و فضائل امیر مومنان می پردازد.

تهیه کننده این ویژه برنامه الهه بیات و گوینده راضیه گردکاهد هستند .این برنامه به مدت 30 دقیقه از ساعت 30/8 الی 9 صبح پخش خواهد شد.ویژه برنامه» از محراب تا معراج« روز جمعه در روز شهادت حضرت علی (ع) به معرفی شاعرانی خواهد پرداخت که در سوگ و شهادت امیرمومنان شعر سروده اند و به خوانش اشعار این شاعران خواهد پرداخت. مدت زمان این برنامه 60 دقیقه است وساعت 15/15  از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد. تهیه کنندگی این برنامه به عهده مرتضی صداقت گو ست. این برنامه کاری از گروه ادب وهنر رادیو فرهنگ ویژه برنامه «مهر سر به مهر» کاری از گروه تاریخ واندیشه رادیو فرهنگ روز جمعه 26 خرداد ساعت 9 تا 11 که به مرور زندگی حضرت علی (ع) درقالب قطعات نمایشی و گفتگوی کارشناسی خواهد پرداخت.سید هادی موسوی نژاد تهیه کننده و دانیال معنوی و نگین خواجه نصیر گویندگان این ویژه برنامه هستند.ویژه برنامه «دریای جان» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ 26 خرداد پخش می شود.این برنامه به تهیه کنندگی مرتضی صداقت گو و گویندگی فاطمه حقیقت ناصری به معرفی تازه های نشر با موضوع امام علی (ع) و معرفی پژوهشگران ، نویسندگان و مترجمان این حوزه می پردازد . کارشناس مجری این برنامه پیام صدریه است . دریای جان به مدت 45 دقیقه همزمان با شهادت حضرت علی (ع) ساعت 15/16 از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.گروه تاریخ اندیشه رادیو فرهنگ در ایام شب های قدر ویژه برنامه از قاف تا قاف را به روی آنتن خواهد برد.

رادیو فرهنگ درایام شب های قدر ویژه برنامه از قاف تا قاف را پخش میکند که به پخش سخنرانی ها و مراسم احیاء شب های قدر از دانشگاه امام صادق (ع) می پردازد. این برنامه 24 ، 26 ، و 28 خرداد به تهیه کنندگی امیررضاراز و مهدی دادجو به صورت زنده از ساعت 12 تا 3 بامداد از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد. رادیو فرهنگ ویژه برنامه ماه در محراب را در ایام شب های قدر پخش می کند.امیررضا راز تهیه کننده رادیو فرهنگ این ویژه برنامه را به مدت 45 دقیقه در ایام شهادت امیر مومنان به روی آنتن رادیو فرهنگ خواهد برد. این برنامه نمایشنامه ای تالیفی ازروزگار شهادت حضرت علی (ع) با بهره گیری ازداستان ها وروایاتی است که در این خصوص آمده است.این برنامه درروزهای 23 ، 24 ، 25 و 28 خرداد به مدت 45 دقیقه در ساعت 15/16 پخش می شود.ویژه برنامه «ماه شب های کوفه» کاری از گروه تاریخ واندیشه در ایام شب های قدر و شهادت امیر مومنان پخش می شود.این برنامه در قالب نمایش به مرور برنگاه های تاریخی زندگی امام علی (ع) می پردازد.تاریخ پخش این برنامه 23 ، 24 ، 25 و 27 خرداد ماه و ساعت پخش آن 22 خواهد بود. تهیه کننده این برنامه سیدهادی موسوی نژاد است . شنوندگان می توانند از طریق طول موج 106 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو فرهنگ باشند.

رادیو قرآن

برنامه "اشراق" ویژه شب های قدر ساعت ۲۱:۳۰ به کارشناسی عباس تقویان با موضوع  بررسی چگونگی نزول قرآن در لیله القدر، تنزیل قرآن و رابطه آن با بعثت پیامبر، قرآن و تدبر در آیات تکوینی تبیین فضیلت شب‌های قدر، شخصیت حضرت علی‌(ع) از دیدگاه قرآن پخش می شود. پخش دعای جوشن کبیر  با صدای زین العابدینی و غلامرضازاده، مهدی صدقی ساعت ۲۲:3۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان روی آنتن رادیو قرآن می رود. پخش ص با عنوان ویژه برنامه ی"قدر قرآن" از رادیو قرآن ساعت ۱:۰۰ بامداد به مدت ۹۰دقیقه  با بیانات آیت ا... جوادی آملی با موضوع لَیلَهُ القَدرِ خِیر مِنْ ألفِ شَهر فضیلت شب قدر، دعای قرآن به سر، تلاوت های کوتاه ، بیانات آیت ا... امامی کاشانی با موضوع برکت شبهای قدر، شب سوم قدر با بیانات حجت الاسلام و المسلمین انصاریان از حسینیه همدانی های شهر ری از دیگر برنامه های رادیو قرآن در این ایام پرفضلیت است. پخش تلاوت سوره های دخان در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۱۵ دقیقه و برنامه ی "در خلوت حضور" که ویژه برنامه سحرگاهی رادیو قرآن است در ساعت ۲:۳۰به مدت ۱۲۰دقیقه با موضوع  فضیلت شب قدر نیز ویژه های شب های قدر این شبکه است. شنوندگان می توانند از طریق طول موج 100 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو قرآن باشند.

رادیو معارف

با فرارسیدن لیالی پر فضیلت قدر ویژه برنامه "فیض حضور" به صورت زنده از حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پخش می‌شود. در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان (مورخ 23 خرداد) این برنامه به پخش زنده دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حجت الاسلام و المسلمین حائری و دعای جوشن کبیر با نوای حاج حسن شالبافان پرداخته و سپس سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد مهدی میرباقری اختصاص دارد. در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت حضرت علی علیه السلام این برنامه به پخش زنده احکام توسط حجت الاسلام وحید پور، دعای کمیل با نوای آقای جواد برزگر و دعای جوشن کبیر با نوای حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام و المسلمین رفیعی از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها خواهد پرداخت. همچنین در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و در آخرین شب از لیالی پر فیض قدر نیز دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حجت الاسلام ضیایی، دعای جوشن کبیر با نوای حاج سید علی حسینی نژاد  و سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به صورت زنده از حرم کریمه اهل بیت پخش خواهد شد. لازمه به ذکر است مراسم احیا از ساعت 22:15 از امواج رادیو معارف پخش می شود. شنوندگان می توانند از طریق طول موج 96 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های معارف باشند.

رادیو گفتگو

برنامه آفاق نام ویژه برنامه ای است که در شب های قدر از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن می رود.این برنامه به تهیه کنندکی عذرا جوزدانی و با محوریت بررسی جایگاه شب های قدر با حضور واعظان و کارشناسان این حوزه  اجرا می شود.این برنامه از شبکه رادیویی گفت و گو از ساعت 9 شب  پخش می شود.شنوندگان می توانند از طریق طول موج ردیف  5/103 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو گفتگو باشند.

رادیو نمایش

این شبکه رادیویی با پخش نمایش های ویژه شب های قدر همراه با مخاطبان و دیگر شبکه خواهد بود شنوندگان می توانند از طریق طول موج 5/107 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو نمایش باشند.

رادیو ورزش

"فرصت پرواز" عنوان برنامه ای از گروه ورزش و تفریحات رادیو ورزش است که در شب های قدر اقدام به پخش متن مرتبط با شب قدر و پخش نوحه و مداحی و دعوت از میهمانان و بحث با ایشان متناسب با شب های قدر می پردازد. این برنامه که ساعت 20:05 دقیقه 23 و 25 خرداد ماه به روی آنتن می‌رود به تهیه کنندگی صدف سبحانی و گویندگی محمد درخشنده و علیرضا کنگرلو پخش می‌شود. "شب های رمضان" دیگر برنامه رادیو ورزش است که اقدام به پخش سخنرانی و مراسم احیاء با اجرای شیخ حسین انصاریان به صورت (تولیدی) می‌نماید. تهیه کننده این برنامه عباداله رضایی، سیدمرتضی سیدمحمدی و مسعود نجات و گویندگان آن محمد درخشنده و حسین شریفی هستند. این برنامه 23 و 25 خرداد ماه ساعت 22:05 دقیقه به روی آنتن می‌رود. شنوندگان می توانند از طریق طول موج 92 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو ورزش باشند.

خاطر نشان می شود مخاطبان برنامه های شبکه های مختلف رادیویی می توانند علاوه بر فرکانس های اعلام شده ،از طریق گیرنده های دیجیتال، سایت شبکه های رادیویی و همچنین اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به نشانی www.iranseda.ir دریافت نمایند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین