عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
محمد رضا سنگری از دیدار شاعران با رهبر انقلاب می گوید
دیدار رهبر انقلاب با جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی برگزار شد.
عقیق:در سالروز ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی میهمان ضیافت افطار رهبر انقلاب بودند.

در این دیدار که هم‌زمان با اقامه‌ نماز مغرب و عشا و صرف افطار آغاز شد، تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت کشورمان و همچنین تعدادی از شاعران فارسی‌زبان غیر ایرانی به قرائت اشعار خود در حضور رهبر انقلاب پرداختند.

محمدرضا سنگری با اشاره به دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار رهبر انقلاب نکاتی مهم درباره شعر و جریان ادبیات کشور را بیان نمودند.

سنگری ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار از پیشرفت شعر فرمودند اما نکته مهم که ایشان یاد آورد شدند این بود که هنوز به قله نهایی نرسیدیم و اگر بگوییم ما آن را تصرف کردیم سم مهلکی را وارد جریان شعر خود کردیم.راه تمام نشده و شاعران جوان از این تکاپو و تلاش دست بر ندارند.

سنگری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون منظومه در ادبیات ما گفت: در این دیدار رهبر انقلاب جای منظومه را در ادبیات ما خالی دانستند و با مثالی از منظومه حسینی اثر مرحوم الهی قمشه ای حال و هوای جلسه را عوض کردند. ایشان از فضای مناسب برای منظمه سازی خبر دادند.

ایشان درباره شخصیت امام در مقایسه با شخصیت های برجسته جهان کاری صورت نگرفته است و باید در این فضا قدم گذاشت.

سنگری در پایان گفت: در این دیدار صمیمی و خوب حدود 28 نفر  از قومیت ها و شهرهای مختلف به شعر خوانی  پرداختند که رهبر انقلاب از تعدادی از آقایان مانند فاضل نظری حدادعادل مهدی سیار و... خواستند اشعاری را قرائت کنند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین