عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
حجت الاسلام مومنی:
یک کارشناس مذهبی گفت: امام باقر(ع) می فرمایند: «اگر کسی بمیرد و امام زمانش را شناخته باشد، مانند کسی است که در خیمه امام زمان همراه ایشان است.»
عقیق:به نقل از کانال تلگرامی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه فردی محضر امام زمان(عج) می رسد و لیوان آبی به ایشان تعارف می کند، گفت: امام زمان(عج) این لیوان آب را گرفتند و فرمودند: به خدا قسم، اگر شیعیان ما به اندازه آب خوردن یاد من بودند، ظهور می کردم.

 

وی با طرح این سوال که چه میزان در دعاها به یاد ایشان هستیم؟، گفت: رسول خدا(ص) فرمودند: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً؛ کسي که بميرد و امام زمان خويش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهلیت مرده است».

 

مومنی با اشاره به اینکه ثمره شناخت و معرفت به امام زمان(عج) چیست؟، افزود: امام باقر(ع) در این خصوص می فرمایند: «مَنْ مَاتَ وَ هُوَ عَارِفٌ لِإِمَامِهِ كَانَ كَمَنْ هُوَ مَعَ الْقَائِمِ فِي فُسْطَاطِهِ، کسی که بمیرد و امام زمانش را شناخته باشد، مانند کسی است که زیر خیمه امام زمان(عج) است».

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مهدوی باوران در زندگی به بن بست نمی رسند، تصریح کرد: این افراد احساس کسلی نمی کنند و همیشه بانشاط هستند، هیچ چیزی ندارند اما بانشاط هستند و اگر دنیا بخواهد این افراد را از مهدی(عج) جدا کند، قفل روی دنیا می زنند.

 

وی با بیان اینکه «به چشم عجب و تکبر نگه به خلق مکن/ که دوستان خدا ممکن‌اند در اوباش»، ابراز کرد: ما دوستان خدا را نمی شناسیم، ممکن است در هر قشری دوستان خداوند باشند، بطوری که از یک قهوه چی سوال کردند، چرا هم شب های چهارشنبه و هم شب های جمعه به جمکران می روی؟ زیرا در این روزها کسی نیست به ما چای دهد، بنابراین شب های چهارشنبه را تعطیل نکن اما شب های جمعه دیگر به جمکران نرو و حتی تهدیدش هم کردند که اگر بروی! مغازه ات را خواهیم بست، اما او رفت و روز چهارشنبه برگشت دید، همسایه های کسبش، یک قفل به درب مغازه اش زده اند، او هم رفت و قفل بزرگتری روی آن زد و گفت؛ بنا دارید، من را از امام زمانم جدا کنید، فکر کردید، دنیا را می خواهم و او را رها می کنم؟ و تا مدتی در محل کارش حاضر نشد، در نهایت رفتند و التماس کردند تا به محل کارش برگشت! چقدر ما این عطش را نسبت به امام زمان(عج) داریم؟

 

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی بمیرد و امام زمانش را شناخته باشد، مانند کسی است که در خیمه امام زمان(عج) همراه ایشان است و کنار ایشان قرار دارد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین