عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
رضا معممی مقدم مدیر کل تشکل‌های دینی:
معممی مقدم مدیر کل تشکل‌های دینی: یکی از اهداف ما تسریع در انجام ثبت نام است. تاکنون تمامی مراحل ثبت و صدور مجوز به صورت فیزیکی و دستی انجام می‌شد پیش از این، هر تشکل باید برای انجام این فرآیند چندبار به سازمان مراجعه می‌کرد.
عقیق:رضا معممی مقدم گفت:داشتن اطلاعات و آمار درست و به روز، ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی درخصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده‌ی تشکلهای دینی کشور است و هدف اصلی از ایجاد سامانه طوبی تسهیل و تسریع در فرآیند‌های ثبت نام و صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌های دینی (هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آئینی، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی) است.
وی ادامه داد: با مکانیزه کردن سیستم بانک اطلاعات استان،تجمیع و پردازش اطلاعات جهت هوشمند کردن ارزیابی و الکترونیکی شدن سیستم ورود اطلاعات وب با تعامل و همکاری صف و ستاد تسریع و تسهیل خواهد شد. از جمله اهداف تشکیل بانک اطلاعات عبارتند از؛ جلوگیری از ارائه گزارش خلاف واقع توسط برخی استانها،راستی آزمایی،کیفی و استاندارد سازی اطلاعات و کاربردی بودن آنها و... یکی از دستاوردهای انجام این پروژه عظیم،آمایش تشکلهای دینی و مداحان در حوزه و صف و ستاد و همچنین در مرکز توسعه فعالیتهای دینی ساماندهی کلیه تشکلهای شاخص و محوری و تخصصی بوده است.
معممی مقدم تصریح کرد:بطور مثال ما در تهران۱۹۰۰۰ هیئت داریم که با این طرح آمار درست بدست می اید و از سویی،روند تبدیل تشکلهای محوری به شاخص و تخصصی افزایش خواهد یافت و از تسهیلات و خدمات و مشوقه ها و معافیتهای معین شده در قانون نظیر معافیت در بخش آب و برق و... بهر ه مند خواهند شد.. یکی از اهداف ما تسریع در انجام ثبت نام است. تاکنون تمامی مراحل ثبت و صدور مجوز به صورت فیزیکی و دستی انجام می‌شد پیش از این، هر تشکل باید برای انجام این فرآیند چندبار به سازمان مراجعه می‌کرد. هدف دیگر ما این بود که از رفت و آمدهای مکرر به سازمان جلوگیری کنیم.
وی همچنین یادآور شد: سرعت در پردازش اطلاعات، بهره برداری و گزارش‌گیری نیز از اهداف دیگر شمرده می‌شود. سابقا اگر ما با توجه به کمبود نیروی انسانی در سازمان برای انجام وظایف و ماموریت‌های محوله، استعفاء، عزل و فوت مسوولان تشکل‌های دینی دارای پرونده در سازمان مواجه می‌شدیم، باید مجددا تمام مدارک بایگانی شده را با ورود مسوول جدید تغییر می‌دادیم و دوباره کپی می‌گرفتیم و در پرونده‌ها بایگانی می‌کردیم و این فرآیند صرفه اقتصادی و زمانی مطلوب را نداشت. هدف نهایی ما فقط جمع آوری اطلاعات نبود بلکه پردازش و اخذ گزارش‌ها آماری و ترکیبی از اطلاعات داده‌ای تشکل‌های دینی در سامانه طوبی است که این مهم نیز در این سامانه لحاظ شده است.

منبع:دعبل


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین