عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
استاد قرائتی در دوره مهارت های تبلیغ:
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: در مجلسی از آیت الله فلسفی خواستند سخنرانی کند، ایشان گفتند که مطالعه نکرده ام، ولی از آنجا که مردم اصرار کردند، ایشان منبر رفته و گفتند که سخنرانی بی مطالعه خیانت به مردم است و از منبر پایین آمدند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در ششمین روز دوره مهارت های تبلیغ در قرآن در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به بحث عدالت در ازدواج مجدد، گفت: قرآن کریم رعایت عدالت را در این امر لازم می داند ،  رعایت عدالت به معنای قلبی و دوست داشتن امکان ندارد، اما عدالت بیرونی و مادی مانند ارائه هزینه های زندگی امکان پذیر است.

وی همچنین درباره تقوا افزود: این امر ده ها بار در قرآن اشاره شده است و همه انسان ها به آن نیاز دارند که تقوای چشم، تقوای زبان، تقوای فکری و... را شامل می شود و مصداق آن آیاتی همچون: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُونَ(نور/31)»، «... وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ ثُمَّ تَوَلَّیْتُمْ إِلاَّ قَلیلاً مِنْکُمْ وَ أَنْتُمْ مُعْرِضُونَ(بقره/ 83)» و « یا ایها الذین آمنو اجتنبوا کثیراً مِن الظّن انّ بَعْضَ الظّنِ اثمٌ ...(حجرات/12)»

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه امامان معصوم(ع) خود را در محضر خدا می دانستند، گفت: حتی خود تقوا به رعایت تقوا نیاز دارد؛ یعنی اینکه برخی وقت ها تقوا صادقانه نیست و برای خدا نبوده بلکه برای حرف مردم یا مسئله ای دیگر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به اینکه برخی وقت ها تقوا را غلط معنا می کنیم ، ادامه داد: امام خمینی(ره) با نصف لیوان آب وضو می گرفت و باقیمانده آن را دور نمی ریخت تا اسراف نشود؛ این کار رعایت تقواست. 

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین با بیان اینکه باید زمان را مدیریت کرد و از تحصیل بازنماند، گفت: در مجلسی از آیت الله فلسفی خواستند سخنرانی کند، ایشان گفتند که مطالعه نکرده ام، ولی از آنجا که مردم اصرار کردند، ایشان منبر رفته و گفتند که سخنرانی بی مطالعه خیانت به مردم است و از منبر پایین آمدند.

استاد قرائتی در پایان با تاکید بر اینکه کارها و رفتارهایی که طبیعی نیست بی تقوایی محسوب می شود، اظهار کرد: ترساندن، شوخی کردن، یاد دادن شعرهای نامفهوم و ... نیز از این قبیل است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین