عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان گفت: کار ساخت در حرمین امامین عسکریین (ع) و ورودی سرداب غیبت امام زمان (عج) به پایان رسید و 21 خرداد سالجاری رونمایی خواهد شد.
عقیق:اصغر حقی پور گفت: مراسم رونمایی از درب ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) روز یک شنبه، 16 رمضان ساعت 19 در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم آباد با حضور مسئولان کشوری پرده برداری می شود و بعد از ماه رمضان برای زیارت به سایر شهرها برده خواهد شد.
وی ادامه داد: به دلیل وجود نقوش برجسته و معنی دار در این در، نیازمند قلم زن های ماهر بودیم که 8 نفر از هنرمندان اصفهانی برای این کار در نظر گرفته شدند.
وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت در حرمین امامین عسکریین و ورودی سرداب غیبت امام زمان (عج) به نام استان لرستان ثبت شده است گفت: عملیات ساخت این در از مهرماه سال 94 آغاز شد و 376 کیلو گرم استیل، 700 کیلو گرم مس، 15 متر مربع شیشه کریستال، 2 کیلوگرم طلا و 102 قطعه میناکاری در ساخت این سردرها به کار برده شده است.
به گفته وی ستاد بازسازی عتبات و عالیات در لرستان تاکنون 120میلیارد ریال نذورات مردمی (وجوه نقد، طلا، زیور آلات و غیره) جمع آوری و در بازسازی عتبات استفاده شده است.
حرم امامین عسکریین، آرامگاه ابوالحسن علی بن محمد امام دهم و ابو محمد حسن بن علی امام یازدهم شیعیان (معروف به عسکریین) در سامرای عراق است.
همچنین نرجس خاتون، مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون دختر محمد بن علی التقی (امام نهم شیعیان) و خواهر علی بن محمد (امام دهم شیعیان) نیز در حرم شهر سامرا به خاک سپرده شده اند.
سرداب غیبت (محل آغاز غیبت حجت بن الحسن) نیز در ضلع غربی حرم سامرا واقع است.
منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین