عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
حجه الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد:
کارشناس برنامه سمت خدا با بیان اینکه آرامش این برنامه ناشی از عدم ورود به مسائل چالشی و تنش‌زا است،‌ اولویت انتخاب موضوع را در این برنامه خود کارشناسان دانست.
عقیق:برنامه سمت خدا با اجرای نجم الدین شریعتی و تهیه کنندگی عبدالمجید رکنی، برنامه ای است که طی هشت سال حضور در قاب تلویزیون همواره میهمان خوبی برای مخاطبان خود بوده است. این برنامه که در استودیوی گلستان واقع در ساختمان سیما فیلم ضبط می شود،  توانسته است مخاطبینی را جذب کند که گاهی در ظاهر همیشه در تضاد با اسلام و شئونات آن بوده اند. 

حجه الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد کارشناس این برنامه با بیان اینکه این برنامه سعی داشته آرامش را به مخاطبانش منتقل کند گفت: « این آرامش برای این است که  برنامه سمت خدا از آغاز بنا داشت که وارد بحث‌های چالشی، حاشیه‌ای سیاسی و مسائل تنش‌زا و یا حتی مناظره نشود. اگر هم مسائل حادی وجود دارد که باید گفته شود، سعی می‌کنیم با نرمی و لطافت مطرح شود که آرامش بیننده حفظ شود.»

این کارشناس مذهبی در مورد نوع انتخاب موضوعات برنامه گفت: موضوع برنامه با مشورت و همکاری آقای رکنی و عزیزانی که در مسائل اجتماعی وارد هستند انتخاب می‌شود و البته نظر کارشناس و اینکه در چه موضوعاتی بیشتر کار کرده و یا آمادگی و تخصص وی در این زمینه اولویت دارد. بحث‌های بنده عمدتاً‌ مسائل اخلاقی است. البته برنامه سمت خدا مسائل خانوادگی ، عرفانی،‌کلامی و اعتقادی را هم مطرح می‌کند ولی سبقه اخلاقیش در طول هفته بیشتر است.

فرحزاد در مورد ماه رمضان و شبهای قدر نیز گفت: «رمضان، ماه خدا و ماه میهمانی خدا است. سفره ای که در این ماه پهن می‌شود بسیار با برکت است. تلاوت یک آیه از قرآن در این ثوابی برابر با یک ختم قرآن پیدا می‌کند و  ثواب  یک نماز واجب هفتاد برابر می‌شود و حتی با یک نماز مستحبی وسیله رهایی از آتش جهنم فراهم می‌شود. انشاءالله در این ماه بارمان را برای نه یک سال که برای یک عمر ببیندیم  شب قدر که اوج این ماه و افضل از هزار ماه است، تقدیراتمان به بهترین وجه رقم بخورد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین