عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد:
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه احیای نام حضرت خدیجه(س) وظیفه همه شیفتگان ولایت و امامت است، بر لزوم شناساندن شخصیت این بانوی بزرگ به نسل‌های آینده تأکید کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «حبیب‌الله فرحزاد» در برنامه سحرگهان حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، درباره جایگاه حضرت خدیجه (س) در شکلگیری اسلام ناب محمدی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از پایین آمدن از جبل النور پس از اعطای مقام نوبت، وقتی نزد خدیجه (س) رسید، با سوالی مواجه شد و خدیجه (س) فرمود: یا رسول‌الله! این چه نوری است که در پیشانی شما دیده می‌شود؟ حضرت فرمود: این نور، نور نبوت است.

وی با تأکید بر لزوم شناساندن شخصیت والای حضرت خدیجه (س) توسط نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و بررسی و مطالعه بیشتر و بهتر این شخصیت والا توسط رسانه‌ها گفت: این بانو آنقدر جایگاه و مقام بلندی دارد که حتی بر اساس روایتی خداوند متعال بر او سلام می‌فرستد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) ارکان اسلام را برای خدیجه (س) بیان کرد، یادآور شد: حضرت خدیجه (س) پس از آشنایی با ارکان اسلام عرضه داشت: «آمَنْتُ و صَدَّقْتُ و رَضَیْتُ و سَلَّمْتُ؛ ایمان آوردم، پیامبریت را باور کردم، آیین اسلام را پسندیدم و تسلیم شدم». در برخی نقل‌ها نیز چنین آمده است که ایشان فرمود: «من قبل از این به شما و رسالت شما ایمان آورده‌ام».

وی با اشاره به همراهی همه جانبه حضرت خدیجه (س) با پیامبر اکرم(ص) در تمام سختی و تنگناها تصریح کرد: این همراهی حضرت (س) بر خلاف همسران دیگر پیامبر اکرم (ص) بود. ایشان ثروتمندترین زن در سرزمین حجاز بود و وقتی متوجه شدند پیامبر (ص) از خود منزل و مالی ندارد، دار و ندارشان را در راه پیامبر اسلام (ص) صرف کردند و به محضر پیامبر (ص) فرمود: «ألبیت بیتک و أنا أمتک؛ خانه، خانه توست و من هم، کنیز و مطیع تو هستم». حضرت زهراء (س) نیز به تأسی از مادرشان حضرت خدیجه (س) در مواجهه با مسأله‌ای در دوران زندگی با امیرالمومنین(ع) همین جمله از بیان کردند. 

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین فرحزاد با تأکید بر اینکه احیای نام مبارک حضرت خدیجه (س) وظیفه شرعی تمام شیفتگان ولایت و امامت است، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیث زیبایی فرمود: «خیر نسائها خدیجة و خیر نسائها مریم ابنة عمران؛ بهترین زنان دنیا خدیجه (س) و مریم دختر عمران هستند».

وی افزود: درباره شخصیت والا حضرت خدیجه (س) همین بس که در مدت دوری چهل روزه پیامبر اکرم (ص) از این بانو،  پیامبر(ص) این پیام را به ایشان رساند: «همانا خداوند متعال به‌ افتخار وجود تو هر روز به‌ طور مکرر بر فرشتگان بزرگش افتخار می‌کند».


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین