عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
حجت‌الاسلام مرادی در برنامه «ماه خدا» عنوان کرد
حجت‌الاسلام مرادی با تأکید بر غیر قابل وصف بودن ایمان و کمال حضرت خدیجه (س) گفت: بر اساس کلام پیامبر(ص)، زمانی که همگان ایشان را تکذیب کردند، این خدیجه (س) بود که حامی پیامبر (ص) بود و ایشان را تصدیق کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه در برنامه تلویزیونی «ماه خدا» اظهار کرد: یکی از خطاهایی که درباره حضرت خدیجه (س) و پیامبر اکرم (ص) وجود دارد، پایین آوردن جایگاه و مقام آنان در حد یک زن و شوهر است، این در حالی است که باید در پی کمال این دو بزرگوار بود و آن را شناخت.

وی با بیان این مطلب که برخی می‌گویند علاقه حضرت خدیجه (س) به پیامبر اکرم (ص) علاقه‌ای شخصی بوده است، یادآور شد: در روایت داریم که پیامبر (ص) فرمود که از میان مردان خیلی‌ها به کمالات دست یافتند، اما از میان زنان، خدیجه، فاطمه، مریم و آسیه چنین بودند.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه کمال حضرت خدیجه (س) از بسیاری از انبیاء بالاتر بوده است، گفت: اگر به مسأله کمال انسانی در شخص بزرگواری همچون حضرت خدیجه (س) توجه بیشتری کنیم، در می‌یابیم که رابطه حضرت خدیجه (س) با پیامبر اکرم (ص) صرفاً یک رابطه عاطفی نبوده، بلکه این رابطه بر پایه ایمان بوده است.

وی با تأکید بر غیر قابل وصف بودن ایمان و کمال حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: بر اساس کلام پیامبر اسلام (ص)، زمانی که همگان ایشان را تکذیب کردند، این خدیجه (س) بود که حامی پیامبر (ص) بود و ایشان را تصدیق کرد.

حجت‌الاسلام مرادی درباره  برخی مطالب نوشته شده درباره حضرت خدیجه (س) در کتب‌ها خاطرنشان کرد: اگر مسیر ازدواج حضرت خدیجه (س) با پیامبر اکرم (ص) هموار نمی‌شد و به ایشان به همسری پیامبر (ص) در نمی‌آمدند، باز هم این بانوی بزرگ اسلام، زنی با ایمان و کامل بود، این در حالی است که امروزه به دروغ و بدون تحقیق و مطالعه، مطالبی درباره حضرت خدیجه (س) منتشر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه منبری‌ها و مداحان باید بیشتر از حضرت خدیجه (س) بگویند و نباید در این باره کوتاهی کرد، اظهار کرد: در روز مادر برای پاسداشت این روز باید از حضرت خدیجه (س) گفته شود، چراکه حضرت خدیجه (س) و حضرت زهراء (س) از برترین و بزرگ‌ترین زنان اسلام به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به غیر قابل درک بودن مقام حضرت زهراء (س) گفت: مقام حضرت زهراء (س) آنقدر عظیم است که انبیاء درباره ایشان مورد امتحان قرار می‌گرفتند. امروزه در ارتباط با حضرت خدیجه (س) کوتاهی کرده‌ایم، این در حالی است که ائمه اطهار (ع) انتسابشان به شخصیتی همچون حضرت خدیجه (س) را افتخاری برای خود می‌دانستند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین