عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:
اقتدا به رهبر معظم انقلاب جامعه را در مسیر تقوا قرار می‌دهد؛ چرا که اقتدا کردن ویژگی یک انسان قرآنی است؛ ولی زمان حدود الهی را یادآور می‌شود و در دوران غیبت امام زمان(عج)، ولی فقیه هستند که جامعه را به سمت تقوا هدایت می‌کنند.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه حضرت خدیجه‌(س) نخستین زنی است که به پیامبر اسلام(ص) ایمان آورده است، اظهار کرد: اگر ایمان زن نباشد مرد نمی‌تواند سختی‌های زندگی را تحمل کند و ایمان زن است که او را در برابر احکام خداوند تسلیم می‌کند.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه(س) قبل از بعثت جایگاه والایی در میان مردم داشت اما به علت همراهی پیامبر اسلام(ص) مورد تمسخر و نقد گمراهان قرار گرفت.

این استاد  دانشگاه با تاکید بر اینکه همراهی با مرد در سختی، ناراحتی، عبادت، تجارت و خدمت از ویژگی‌های همسر اسلامی است، عنوان کرد: همسر به معنای همدل، همفکر و همراه است به همین علت می‌توانیم بگوییم که حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر اسلام(ص) هستند در حالی که دیگر زنان پیامبر نمی‌توانند جایگاه حضرت خدیجه(س) را داشته باشند به همین علت رسول خدا(ص) به صورت مستمر از ایشان یاد می‌کردند.

وی یادآور شد: افرادی که در نماز خود استمرار دارند مورد اکرام خداوند متعال قرار می‌گیرند، این افراد در مرحله دیگر باید از نماز خود حفاظت و آن را درست اقامه کنند و به محتوای آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه برخی با دستورات دینی گزینشی برخورد می‌کنند، تصریح کرد: افرادی که در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها حضور می‌یابند اما حجاب خود را رعایت نمی‌کنند با اسلام برخورد گزینشی دارند در حالی که حضرت خدیجه(س) با پذیرفتن اسلام همه دستورات این دین مبین را نیز قبول کرد.

وی با اشاره به اینکه ایمان حضرت خدیجه(س) باید برای مردان و زنان الگو باشد، گفت: روح، باطن و جسم زن لطیف است و این ویژگی باید در جامعه حفظ شود، اکنون برخی زنان می‌گویند که می‌خواهند همانند مردان بوده و با آنها هم رقابت کنند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: ویژگی بانوان نباید آرایش و ویژگی هنرپیشه‌ها نباید اشوه‌گری آنها باشد بلکه آنها باید به دنبال فهم دین و دین‌پذیری باشند.

وی ایمان به هنگام را بالاترین ویژگی حضرت خدیجه(س) دانست و افزود: اگر می‌خواهیم برای پسران و دختران خود همسر انتخاب کنیم باید فهم دینی را نخستین ملاک ازدواج قرار دهیم چرا که اگر فردی دین داشته باشد در صورت دوست نداشتن همسر خود باز هم به او ظلم نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمینماندگاری معنای تقوا را مراعات کردن حکم خداوند متعال خواند و گفت: اقتدای به ولی زمان انسان را به سمت تقوا هدایت می‌کند، رعایت حدود الهی نیازمند امام و مقتداست به همین علت باید به امام اقتدا کنیم؛ حضرت خدیجه(س) به پیامبر اسلام(ص) اقتدا کرد به همین علت توانست به این جایگاه والا برسد.

وی با تاکید بر اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم به ولی فقیه خود اقتدا کردند، اظهار کرد: اقتدای به امام خامنه‌ای جامعه را در مسیر تقوا قرار می‌دهد چرا که اقتدا کردن ویژگی یک انسان قرآنی است؛ ولی زمان حدود الهی را یادآور می‌شود و در دوران غیبت امام زمان(عج) ولی فقیه هستند که جامعه را به سمت تقوا هدایت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمینماندگاری با بیان اینکه اطاعت از والدین در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: اگر والدین انجام یک مستحبی را به فرزندان خود دستور دهند آن مستحب برای آن فرزند واجب می‌شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: حضرت خدیجه(س) دین خداوند متعال و ارزش‌ها را با آبرو و ثروت خود یاری کرد؛ ایشان یکی از تجار منطقه بود و اعتباری در آن دوران داشت که از آن در راستای اهداف پیامبر اسلام(ص) استفاده کرد به همین علت خداوند متعال نیز جایگاه‌های والایی را برای ایشان درنظر گرفت.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین