عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدیان در باشگاه خبرنگاران پویا:
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدیان با اشاره به فرصت ماه رمضان برای خلوت و اندیشیدن در خود گفت: جامعه هنگامی پیش می‌رود که در آن فقط به ظواهر دین اکتفا نشود، دینی که فقط ظاهرش ترویج شود، مطلوب نیست.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین «علی سعیدیان» کارشناس علوم قرآنی با حضور در باشگاه خبرنگاران پویا و در جمع مدیریان و خبرنگاران این خبرگزاری طی سخنانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت برتر است، گفت: به راستی رسول خدا (ص) در این کلام از چه نوع تفکری سخن می‌گویند؟ توجه به این موضوع بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما به قدرت و عظمت الهی در عالم فکر کنیم در یک سطحی از تفکر قرار دارد اما به نظر نمی‌رسد در عالی‌ترین سطح از تفکر هم قرار داشته باشد. ذهنیت انسان به گونه‌ای است که احساس می‌کند آفریش این جهان، آسمان و زمین و تمام متعلقاتش امری پیچیده است، در حالیکه برای خدا پیچیدگی ندارد و آسان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدیان یادآور شد: این کلام به معنای نفی این نوع تفکر نیست، بلکه می‌دانیم آفرینش الهی بسیار دقیق و سنجیده است و در نهایتِ این تفکر، آدمی به وجود خداوند پی می‌برد، اما سوالی که همچنان مطرح است، این است که‌ آیا تفکری که قرار است از هفتاد سال برتر باشد، چنین تفکری است؟

وی با بیان اینکه آن تفکری که از هفتاد سال عبادت برتر است، تفکر در خلوتگاه درباره آسیب‌های درون خود است، گفت: مشترکات اعمال ما با اولیای الهی زیاد است، اما تفاوت ما با آنان در این است که ما آسیب درون خودمان را نمی‌یابیم تا درصدد اصلاح آن بر بیاییم که این، فقط با تفکر در نفس حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدیان بیان کرد: اگر بسیاری از عبادات را انجام دهیم اما یک آسیب درونمان وجود داشته باشد، اینکه ظاهرمان بسیار موجّه اما درونمان آنطور که شایسته است نباشد، مسیری مطلوب نیست، اما اگر باطن اعمال و قلبمان آراسته به نور باشد، آن موقع است که از خداوند نمره خواهیم گرفت. امام صادق (ع) در حدیثی در این باره می‌فرماید: خداوند به ظاهر اعمال نگاه نمی‌کند.

وی تأکید کرد: بسیاری از کسانی که در صدر اسلام در مقابل ائمه اطهار (ع) قرار گرفتند، کسانی بودند که نمازخوان، روزه‌گیر، قرآن‌خوان و حتی جانباز بودند، اما به جایی رسیدند که تا ابد لعنت بشریت دامن‌گیرشان خواهد بود که از جمله دلایل اصلی این اتفاق، این بود که آنان به درون خود نگاه نکردند و درصدد اصلاح آن بر نیامدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدیان یادآور شد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که با خود خلوت کنیم و به درون خود بنگریم و بیاندیشیم، جامعه ما زمانی پیش می‌رود که در آن فقط به ظواهر دین اکتفا نشود، دینی که فقط ظاهرش ترویج شود، مطلوب نیست.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین