عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
حجت‌الاسلام ریاضت در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد:
حجت‌الاسلام ریاضت با بیان اینکه مرحوم پهلوانی بسیار کتوم بود و این از ویژگی‌های اولیای الهی است، گفت: اگر بخواهیم درسی از این شخصیت عرفانی و علمی بیاموزیم، باید به شهرت‌گریزی ایشان اشاره کنیم که زبا‌ن‌زد عام و خاص بوده است.
عقیق:حجت‌الاسلام «محمود ریاضت» در گفت‌وگویی با بیان این مطلب که حجت‌الاسلام و المسلمین پهلوانی تهرانی از جمله شاگردان بی‌نظیر علامه طباطبایی بوده است، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شخصیت این عالم ربانی، دقت نظر علمی ایشان بود.

وی افزود: او سال‌ها مسئول کتابخانۀ ملی ملک بود و گنجینۀ کتب خطی و مرجع شیعه زیر نظر ایشان مدیریت می‌شد. او علاوه بر اینکه یک شخصیت عارف بود، یک شخصیت علمی والا نیز به شمار می‌رفت.

حجت‌الاسلام ریاضت با بیان اینکه مرحوم پهلوانی سال‌ها اهل مطالعه و تحقیق بود، اظهار کرد: او با توجه به منابع علمی در اختیار داشت، در حال گشت و گذار در منابع ناب شیعی بود.

وی با تأکید بر اینکه درگذشت این عالم ربانی موجب شد تا حوزه‌های علمیه شخصیت بی‌نظیری را از دست بدهند، گفت: اگر بخواهیم درسی از این شخصیت عرفانی و علمی بیاموزیم، باید به شهرت‌گریزی او اشاره کنیم که زبا‌ن‌زد عام و خاص بوده است.

حجت‌الاسلام ریاضت با بیان اینکه ایشان بسیار کتوم بود و این از ویژگی‌های اولیای الهی طبق بیان معصوم(ع) است، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین پهلوانی تهرانی مصداق روایتی از امام صادق (ع) است که فرمود: «خوشا به حال بندگان گمنام خدا، بندگانی که دیگران او را نمی‌شناسند، اما او از دیگران شناخت دارد».

وی با بیان اینکه وقتی او را از دست دادیم، تازه متوجه شدیم چه شخصیتی در شهر تهران وجود داشت، تأکید کرد: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی کشور باید اهتمام بیشتری به تربیت چنین شخصیت‌هایی داشته باشند تا جایگزین‌های مناسب و شایسته‌ای برای این بزرگواران داشته باشیم. این در حالی است که این روزها بسیاری از عالمان دین را از دست داده‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ریاضت دربارۀ آثار و تألیفات حجت‌الاسلام و المسلمین پهلوانی تهرانی گفت: بی‌تردید از ایشان دست نوشته‌ها و آثاری وجود دارد، اما به جهت روحیۀ خاصی که این عالم ربانی داشت و به شدت از مطرح شدن فاصله می‌گرفت، چیزی از آثار ایشان تاکنون منتشر نشده است. امید آن را داریم که بازماندگان ایشان بتوانند آثار این عالم بزرگوار را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین