عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
مراسم یادبود حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن پهلوانی تهرانی فردا برگزار می‌شود.
عقیق: مراسم یادبود حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن پهلوانی تهرانی شاگرد مرحوم آیت‌الله انصاری همدانی و برادر مرحوم پهلوانی (سعادت‌پرور) فردا چهارشنبه 10 خردادماه در تهران برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 17:30 الی 19 در مسجد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در میدان شهداء، خیابان شهید قادری (سقاباشی) برگزار می‌شود.

روز گذشته نیز پیکر ایشان  با حضور حجج اسلام صدیقی و رشاد و برخی از شخصیت‌های علمی حوزوی از منزل آن مرحوم واقع در میدان قیام تهران به سمت مسجد هوری تشییع شد و بعد نماز میت توسط حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، پیکر مطهر ایشان در بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شد. همچنین روز گذشته مراسمی جهت بزرگداشت این عالم ربانی با حضور حضرات آیات عظام مصباح یزدی، علوی بروجردی امینی و نماینده دفتر آیت‌الله علوی گرگانی و جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و عموم مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مقام معظم رهبری نیز در پی ارتحال این عالم وارسته، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کردند:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

با تأسف بسیار خبر درگذشت عالم ربانی و عارف بالله مرحوم مغفور حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن آقای پهلوانی تهرانی را دریافت کردم.

ایشان از وارستگانی بود که عمری با سلوک در راه حق به سر برده و زلال معرفت از دست بزرگانی همچون مرحومان علامه طباطبائی و انصاری همدانی گرفته و سراسر عمر نورانی خود را به طهارت و تقوا و پارسائی گذرانیده بود.

رحمت و رضوان خدا بر او باد. به همه‌ی بازماندگان گرامی و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و خود را در غم آنان شریک می‌دانم.»

سیدعلی خامنه‌ای/7 خرداد


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین