عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
آیت‌الله رشاد:
خبر رحلت خلوت­‌گزین بی­‌نامی و گوشه­‌نشین بی­‌نشانی، عالم زاهد، آیت‌الله حاج­ شیخ حسن­ آقای پهلوانی تهرانی(طاب ثراه) مایه­ تاسف و تالّم شد.
عقیق:آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، در پیامی ارتحال آیت الله حاج­ شیخ حسن­ پهلوانی تهرانی را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام وی بدین شرح است:

ارتحال رجال معنا از عاصمه­ کشور ـ که اوتاد الأرض این بلد أمن­‌اند، و حصن حصین این خطه­ خطیر ـ اقشار آماج بلا و حوزه­‌های علمیه­ محتاج ولا در این سامان را بیش از پیش مبتلای فقر و فاقت معنوی می­‌سازد. ما این هجرت‌ها و هجران‌ها را به ساحت نورانی حجت حاضر حق(ارواح من سواه فداه) شکوه­ می­‌بریم.

خبر رحلت خلوت­‌گزین بی­نامی و گوشه­‌نشین بی­‌نشانی، عالم زاهد، آیت الله حاج­‌شیخ حسن­آقای پهلوانی تهرانی(طاب ثراه) مایه­ تاسف و تالّم شد. آن عالم دنیاگریز و ریاستیز که در زمره­ تلامذه­ قطب حکمت و معرفت آیت الله علامه طباطبائی(قدس) و برادر عارف وارسته آیت الله حاج شیخ علی سعادت­ پرور پهلوانی(قدس) بود، از سرمایه‌های معنوی عاصمه به­ شمار می­‌رفت و فقدان او خلأ جبران­‌ناپذیری در جامعه­ دینی پایتخت محسوب می­‌گردد.

این­جانب این ضایعه‌ مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ استان تهران، و مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ی استان، به محضر مبارک حضرت بقیّه الله(ارواحنا له الفداء)، رهبر فرزانه­ انقلاب اسلامی و سایر مراجع تقلید و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهی، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسالت دارم.

شایسته است سلسله­ جلیله­ روحانیت، مدرسان و طلاب عزیز مدارس علمیه و مردم قدرشناس تهران در مراسم بدرقه­ پیکر پاک آن عالم عظیم ­القدر حضور شایسته پیدا کنند.

                                                           علی­ اکبر رشاد

                                          7/3/1396مصادف با دوم رمضان 1438

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین