عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۸
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه ماه رمضان که بهاری‌ترین فصل زندگی معنوی انسان است، گفت: بین قرآن و مسجد پیوندی عظیم و مستحکم وجود دارد و این گفتار نشانه اهمیت تلاوت قرآن در مساجد دارد.
عقیق:با اشاره به حدیث «لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ رَبِیعٌ وَ رَبِیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَان، برای هر چیز بهاری است و بهار قرآن، ماه رمضان است»(1)، گفت: ماه رمضان که بهاری‌ترین فصل زندگی معنوی انسان است، بهاری‌ترین ماه قرآن نیز محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: نزول قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت انسان‌ها در ماه رحمت، برکت و مغفرت الهی، خود حاکی از جدا نشدن قرآن و رمضان از یکدیگر است، همانطور که در خود قرآن نیز به این موضوع اشاره شده است: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآن». ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است.

جعفری با بیان این مطلب که ماه مبارک رمضان تجلی­‌گاه قرآن است و زیبنده است با این کتاب آسمانی و کلام الهی انس بیشتری بگیریم، یادآور شد: سفارشات بسیاری از سوی پیشوایان و بزرگان دین به مأنوس شدن با قرآن در این ماه شده است. زیرا قرآن، حافظ و پشتیبان انسان است و با قرائت قرآن، تدبر و تأمل در آیات آن، انسان از آفات زمانه ایمن خواهد بود و چه نیکوست که این ارتباط و انس و پیوند در مکانی به نام مسجد باشد که خداوند از آنجا با عنوان خانه خود بر روی زمین نام می‌­برد و نیز رسول مکرّمش در این­باره فرموده است: «إِنَّما نُصِبَتِ المَساجِدَ لِلقِرآنِ؛ مساجد را برای قرآن ساخته‌اند»(2)،‌ همچنین در حدیث دیگری فرمود: «مَن أَحَبَّ القُرآنَ فَلیُحِبَّ المَساجِدَ؛ کسی که دوستدار قرآن است مساجد را نیز دوست دارد.(3)

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه قرآن کلام خدا، مسجد خانه خداو هر دو نور خدا هستند، اظهار کرد: دوستدار قرآن، دوستدار مسجد است و دوستدار مسجد، دوستدار قرآن؛ بین قرآن و مسجد پیوندی عظیم و مستحکم وجود دارد و این گفتار نشانه اهمیت تلاوت قرآن در مساجد دارد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین